/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
ligge enkelte sider ned i word
Fra : hojriiskim
Vist : 4231 gange
50 point
Dato : 14-12-07 12:35

Hey..

er ved at lave en rapport og vil i den sammenhæng gerne indsætte nogle A3 sider der ligger ned ind i mellem nogle stående a4 sider. Jeg skal gerne have dem i samme dokument for at kunne bruge indholdsfortegnelse og sidetal.. kan man ligge enkelte sider ned og lave dem til A3 uden at de andre bliver lavet om?

Accepteret svar
Fra : zakia1964

Modtaget 60 point
Dato : 14-12-07 12:47

Du kan sagtens lægge enkelte sider ned. Men det kræver at du bruger funktionen Sektionsskift nederst på den side der kommer lige for den der skal ligge ned.
Klik på Indsæt i menulinjne. Vælg Sideskift m.m. og i sektionsskrift skal du vælge Næste side. Nederst på denne side skal du igen indsætte et sektionsskift til den efterfølgende side der skal stå op.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 14-12-07 16:04

zakia1964 har helt ret, men din printer vil ikke kunne klare opgaven, da du jo ikke kan have både A4 og A3 papir i skuffen på én gang. - De fleste hjemme-printere kan slet ikke håndtere A3-papir.
Enten skal du formindske tekst/grafik på A3-siderne, så det kan være på en vandret A4, eller også skal du snyde indholdsfortegnelsen med en blank side, og så lave dine A3-sider i et andet dókument og give dem et manuelt sidetal, der passer til den blanke side.
Og så samle manuael. Forhåbentlig skal rapporten ikke laves i alt for mange eksemplarer.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-12-07 18:27

Man kan ikke ligge sider ned, undtagen på jysk.
Og man kan ikke skrive en rapport, hvis man ikke kender forskel på ligge og lægge.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-12-07 00:30

Transor - du har ganske ret - man kan ikke lige sider ned, men det lader til at alle yngre mennesker ikke kender forskel.

Til gengæld er jeg lidt i tvivl om din udannelse:
Citat
Jeg er en mand på 60 år med eningeniørbaggrund.

Det er måske også jysk?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-12-07 00:32

Ja, det er lidt sent efter julefrokost - "lige" burde være "ligge" og "udannelse" burde være "uddannelse" - grove tastefejl.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 15-12-07 14:23

zakia1964 og hvaderikkeibrug:
tak for svarene..

transor: super svar. meget brugbart. det ´LIGGER jeg lige i min skuffe til en anden gang. og er ret sikker på du forstår meningen med det jeg skriver alligevel..

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 15-12-07 14:24

Tak for svaret zakia1964.