/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Dansk stavekontrold
Fra : hjerterum
Vist : 1106 gange
100 point
Dato : 12-12-07 17:11

Jeg har lige købt en ny pc med vista og sidder og skriver en mail og så vil bruge stave kontrold... så kommer der en boks frem hvor der står. Sproget kan ikke længere bruges til stavekontrold. Vælg et andet sprog i dialogboksen med indstillinger for stavekontrold. det lyder også fint men der er bare ikke dansk i den boks jeg kan vælge mellem Engelsk-Fransk-Spansk-Tysk. hvad gør jeg

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 12-12-07 17:48

du siger ikke noget om hvor du har købt din pc
er den dansk ?
er din vista dansk ?

dansk sprog pakke skal købes ekstra hvis din vista ikke er dansk !!

hilsen
MissBe

Accepteret svar
Fra : dbl

Modtaget 110 point
Dato : 12-12-07 18:06

Mig bekendt er der ikke Dansk stavekontrold i Windows Mail (Vista's udgave af Outlook Express).

Mvh.
d.Buus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-12-07 19:06

Der er ikke dansk stavekontrol i Vista programmerne og man kunne godt gå hen og tro at Microsoft heller ikke vil lave det da de betragter Windows mail som et alternativ til de mange gratis mailprogrammer der jo heller ikke tilgodeser vort lille lands sprog.

Microsoft vil jo gerne sælge os Officepakker der ofte koster mere end en PC.

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 12-12-07 19:51

Tak for svaret dbl.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 12-12-07 20:09

Jeg vil absolut anbefale dig at anvende en stavekontrol og er den ikke tilgængelig i Windows Mail, så skriv din mail i Microsoft Word og kopier eller send den derfra.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 13-12-07 04:39

Det var så lidt.

Mvh.
d.Buus