/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Medie Center og TV
Fra : Onfire
Vist : 555 gange
300 point
Dato : 11-12-07 22:55

Hej

Jeg har lige installeret Windows XP Mediecenter på en maskine idag og har efterflg. monteret et Pinnacle TV-kort for Vista (virker også til XP MCE).

Men MCE vil ikke finde det under Medie Center funktionen.
Og det har ikke sit eget program.

Hvad kan jeg gøre?

Hilsen
En fortvivlet tekniker...

Kommentar
Fra : janik

Dato : 11-12-07 23:36

Har du været inde på Pinnacle og finde driver til xp på det kort??
Hvad er det for et tv kort??

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 12-12-07 06:48

Kører selv med Windows Media Center (WMC) og havde samme problem.

Min maskine er en Medion og efter formattering og geninist. ville WMC ikke virke!!

Jeg havde inst. driver til Tv-kortet, men det dukkede ikke op i Mediecenterdelen, selv om det stod i Win XP's liste over hardware i Kontrolpanelet!

Løsningen (for mig)var at installere Power DVD, der fulgte med maskinen i sin tid !!!

Det underlige er at jeg IKKE bruger Power Cinema, men bruger WMC direkte og optager og ser tv og video der igennem.
Ved så ikke lige om WMC 'kalder' Power Cinema og bruger dennes kode, men det virker i hvert tilfælde og WMC viser video og tv i sine egne vinduer og Windows Media Player!!

Ved ikke om du kan prøve at installere andre 3 partsprogrammer end Power Cinema, men lad det komme an på en prøve!!

/Torben

Kommentar
Fra : Onfire

Dato : 12-12-07 09:33

Til Janik:

Kortet kan findes her:
http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Products/Consumer+Products/PCTV+Tuners/PCTV+Vista+Companion/PCTV+Tuner+Kit+for+Windows+Vista.htm

Jeg har prøvet driver både driver fra CD og nettet (som er den samme)

Til Dogvillestar:

Jeg vil prøve det i eftermiddag...
Håber at det kommer til at køre...

Kommentar
Fra : Onfire

Dato : 15-12-07 16:03

Har fundet fejlen...
Det viste sig at den ikke virkede under 2002 udgaven, men kun 2005 udgaven...

Annuller spørgsmålet
Fra : Onfire

Dato : 15-12-07 16:04

Jeg har selv fundet svaret og derfor lukker jeg spørgsmålet.

Det viste sig at være en konflikt fejl, med et redigerings kort...