/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Indholdsfortegnelse i Word
Fra : tljmin
Vist : 1964 gange
50 point
Dato : 11-12-07 22:38

Jeg er en af dem. der hader at lave indholdsfortegnelser. når jeg skriver opgave. Det tager lang tid, og så driller det bare altid, når man sidder med det i sidste øjeblik (det kan man jo selvfølgelig også bare lade være med, men det gør man jo ikke). Jeg har engang ladet mig fortælle, at man i Word kan sætte programmet til at gøre dette automatisk.... Jeg ved bare ikke, hvordan man gør. Er der nogen, der kan hjælpe? Mens jeg alligevel er her, kan jeg ligeså godt spørge... er der - også i Word - en måde hvorpå man automatisk kan lave slutnoter i en opgave? Det er jo nemt nok at indsætte fodnoter, men jeg ved ikke helt med de andre....

Hilsen Trine

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-12-07 22:55

Nu er det ved at være laaaang tid siden jeg sidst lavede en indholdsfortegnelse, så jeg kan dårligt huske det, noget med at du skal markerer samtlige overskrifter først.

Men gå ind i word, og klik på hjælp i toppen af siden, så kommer der et søgefelt frem, skriv indholdsfortegnelse, og der kommer en forklaring

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 11-12-07 23:30

Fra word's hjælp ved indtastning af indholdsfortegnelse

Oprette en indholdsfortegnelse ved hjælp af indbyggede overskriftstypografier
Anvend de indbyggede overskriftstypografier (Overskrift 1 til 9) i dokumentet på de overskrifter, du vil bruge i indholdsfortegnelsen.
Sådan gør du

Klik på det sted, hvor du vil indsætte indholdsfortegnelsen.

Klik på Indeks m.m. i menuen Indsæt, og klik derefter på fanen Indholdsfortegnelse.

Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Klik på et layout i boksen Formater, hvis du vil bruge et af de eksisterende layout.

Du kan angive et brugerdefineret layout til indholdsfortegnelsen ved at vælge de ønskede indstillinger.
Marker de øvrige indstillinger til indholdsfortegnelsen.
Hvis du vil have hjælp til en indstilling, skal du klikke på spørgsmålstegnet og derefter klikke på indstillingen.

Og så kan du annullerer dit andet spørgsmål, hvis du gør det inden der kommer besvarelser, får du point igen

Godkendelse af svar
Fra : tljmin

Dato : 12-12-07 00:26

Tak for svaret Nordsted1. Det var meget udførligt og dejlig nemt at gå til.