/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hurtigere PC?
Fra : Badir
Vist : 565 gange
90 point
Dato : 24-09-01 00:13

jeg har ladet mig fortælle at der er et sted hvor man kan sætte pc-en op til at køre som
en server, men kan ikke finde stedet! Er der nogen der ved det?

Accepteret svar
Fra : Sansan

Modtaget 100 point
Dato : 24-09-01 00:21

Hej der....

Ja, det kan jeg da godt svare dig på: Gå ind i Egenskaber for Denne Computer, vælg
fanebladet Ydeevne og tryk på knappen Filsystem. Vælg nu fanebladet Harddisk og sæt
computerens Typiske Rolle til NETVÆRKSSERVER!

Håber det var svaret

Sansan

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 24-09-01 04:37

Hej.
Det er muligt, at "Sansan" har ret... - har ALDRIG overvejet at bruge Win 95/98 eller ME som server !
Nå, men overskriften på dit spørgsmål - "hurtigere PC?" ! Det vil da ikke gøre den hurtigere, hvis den bliver udnævnt til server... - performancemæssigt vil jeg endda påstå, at den bliver langsommere ! En server har en del ekstra baggrundsservices, som vil "sløve" grundigt på Win9x maskinen.
Hastigheden bliver afgjort af, hvilken "indmad" der er i computeren og ikke af styresystemet...
(- hvilket er en sandhed med modifikationer...)

Kommentar
Fra : summer

Dato : 24-09-01 10:21

Med overskriften "hurtigere PC", mener du vel med det hardware "indmad", som peterbech skrev. Jeg har kun dette forslag: Oprydning og oprydning. En overfyldt og rodet HHD gør
altså pc'en langsommere. Er du en flittig bruger, så ryd op min. 1 gang om ugen. Slet unødigt "lager", så som cookies, temporary, o.s.v. kør scandisk, defrag. Det synes jeg er med til at holde pc'en kvik

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 24-09-01 11:21

Det kan også været at du har mange programmer der kører i baggrunden. For at se hvilke programmer der kører, skal du bare trykke på knapperne [CTRL]+[ALT]+[DEL]. (OBS: kun én gang... - to gange "trykken" på disse taster vil resultere i at maskinen genstarter !)
Nå, men hvis du vil "fin-tune" din pc, kan du finde programmet/fin-tuneren "TweakUI" til Win9x.
(søg evt. på internettet !!!) Installér det og læs "Readme-filen"... Herefter åbnes programmet fra Kontrolpanelet, under TweakUI... - så er der bare tilbage, at prøve sig frem !

OBS: Tweak programmet findes også på Win98 installationscd'en !

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 24-09-01 20:03

hvis du stiller computeren om til server, vil den udnøtte din ram optimalt.

Godkendelse af svar
Fra : Badir

Dato : 24-09-01 20:04

Hejsa

Tak Sansan, det var præcis det sted jeg søgte!

Et stort tak til jer andre for kommentarene! Ja det er rigtigt at overskriften er misvisende, sorry

Jeg havde bare hørt om at hvis man satte computeren op som Netværksserver ville harddisken få førsteprioritet, men om det virker må stå en prøve.