/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tip http://www.kandu.dk/dk/tip/3064 af Z~
Fra : ivanovic1
Vist : 766 gange
1 point
Dato : 12-02-03 14:30

Vedr. tip http://www.kandu.dk/dk/tip/3064

Hej Zo.... kegle, lygtepæl osv. det er ok ifølge loven at tage backup af sine spil Nørd med stort N når du skriver sådan et dårligt tip.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 12-02-03 14:31

Vedr. tip http://www.kandu.dk/dk/tip/3064

Hej Zo.... kegle, lygtepæl osv. det er ok ifølge loven ok at tage backup af sine spil, Nørd med stort N når du skriver sådan et dårligt tip.

Hilsen Ivanovic

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 12-02-03 14:46

Spørgsmålet ligger i om folk synes at:

1. Han er en kegle

2. Han er en lygtepæl på rådhuspladsen

3. Han er en Nørd med stort N (ikke for at genere nørderne)

4. Han er alle tre ting inklusiv en klovn

Hilsen Ivanovic

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-02-03 14:59

Det er vel egentlig irrelevant om folk synes det ene eller det andet...

Hjælpsomheden er her på stedet mere eller mindre ulønnet... Det er nærmere folk som dig der giver én lyst til at stoppe her på www.kandu.dk

Sorry to disappoint you.

Vh

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 12-02-03 15:04

Hvis det er irrelevant hvad folk synes om det ene eller det andet så er Zonkers tip irrelevant.

Men nu hvor du skriver om siden handler om hjælp, så omformulerer jeg bare mit spørgsmål

Jeg vil bare have hjælp til at vide, hvad folk synes om Zonker?

Hilsen Ivanovic

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 12-02-03 15:10

Flinker fyr, ham Zonker ...

/Bofh

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-02-03 15:10

Han havde nok ikke 5082 points i denne kategori, som du kan se i venstre tabel hvis ikke han var en hjælpsom mand.

Så hvad synes folk om Zonker?

Jeg synes han er en "hjælpsom mand."

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-02-03 15:13

Hvad er en cd crack:
Crack: Ofte en liten programsnutt som knekker koden til et kopibeskyttet program.

Er det lovligt eller ej,nok ikke i dit tilfælde hvor du har betalt for spillet,men hvis

andre få løst kunne de bruge de somme oplysninger til at slippe for at købe det,

så zooker tip er relevant,da hjælpen bygger på noget ulovligt !

Iøvrigt vil jeg give h_blunck ret i at det primært er at hjælpe andre og brug dine

indlæg til det,så kan det være andre siger dig tak med stort T.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 12-02-03 15:14

Jeg vil give h_blunck ret.... kandu.dk er ved at være et sted for interne slagsmål og verbale skænderier... Hvor er vi henne, når der bliver stillet et spørgsmål, udelukkende for at rakke ned på en person????????

Tag dig dog sammen.....................

Kommentar
Fra : als

Dato : 12-02-03 15:27

Enig med ostemanden, og zonker er altid hjælpsom med svar ellers havde han nok ikke de points han har. Det han siger i sit tip: Hold op med at bringe ulovligheder her på Kandu. Det er et rigtig godt tip. Havde jeg haft lejlighed til det (jeg kunne ikke stemme) havde jeg givet 5 stjerner.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 12-02-03 15:41

NOPE NOPE det er lovligt at tage backup af sine spil, jeg har nogle spil som bliver slidte af at man hele tiden bliver nødt til at bruge cden når man spiller hvilket resulterede i at jeg blev nødt til at købe det samme spil to gange. Så hvis folk bagefter bruger mit spørgsmål på ulovligheder er det ikke mit ansvar,

Selvfølgelig skal folk kunne tage backup af sine spil, så det er et relevant spørgsmål.

Ps. Det ville svare til hvis du gav en våbenhandler skylden for at en anden mand slog en ihjel?

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 12-02-03 17:22

vil bare lige at hvis han er alle 3 ting på engang, jamen så må han jo være et Kinderæg

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-02-03 17:30

Melander - det er sg* godt der er nogen der lige kan sætte lidt spøg på tilværelsen ...

Henrik, Slagelse

Ivanovic - mon ikke der er flere steder man kan gå hen med en original cd hvis skiven er blevet slidt.... Jeg mener ikke dette er et særligt udpræget problem. Du kunne nok have sparet det ene spil, og måske købt noget pænt til hjemmet for det 2. spils pris...

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 12-02-03 18:29

I øvrigt mener jeg også at man under ingen omstændigheder skulle diskutere om en anden person med andre personer... Man burde være mand (eller kvinde ) nok til at konfrontere personen og tale ligeud om sine problemer med personen...

Men det er jo bare min mening

MVH Ostemanden

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 1 point
Dato : 12-02-03 18:32

Mange tak

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 12-02-03 19:16

jeg har hørt noget om at hvis det ikke er slemt, så kan man redde dem med tandpasta.....men aner ikke om det virker....

Kommentar
Fra : summer

Dato : 12-02-03 19:36

Kære venner i Kreditforeningen. Har I virkelig ikke andet at lave en sidde og skrive sådan en gang ævl
mbh
summer

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-02-03 20:51

Kedelig generalforsamling, der sker ikke mere end normalt ØV :-0

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-02-03 21:28

Ja nu røg linken til hans download-adresse sig en tur, samtidig slettede de det jeg skrev, om piratkopiering...gad vide hvor lang tid dette indlæg ligger før det ryger sig en tur ?

Kommentar
Fra : Random

Dato : 12-02-03 23:00

Tja, hvis alle tipsne var så gode som det omtalte, så behøvede vi jo slet ikke læse spørgsmålene under top25, men bare finde linksne til dem under tips... Det ville være fedt nok... Og hvis vi sammen deltes om at skrive de tips, ville vi alle sammen få nogle billige point, og så kunne vi alle være glade, og synge en sang om hvor gode og kloge vi var.
Det ku man godt lige tænke over en gang...

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 13-02-03 09:50

Bliver lige nødt til at nævne et ordsprog:

TYV TROR AT HVER MAND STJÆLER

Overvej det lige

Hilsen Ivanovic

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 10:13

Jeg syndes du er naiv !
Computer firmaer laver en et kopibeskyttet program.
Hvem tror du der så laver cracken,dem ...eller...nogle
andre.JA> hvorfor...for at du kan spille uden cd.
Prøv at sende en mail til dem der har lavet spillet og spør.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 13-02-03 10:21

Det er LOVLIGT ifølge LOVGIVNINGEN at tage backup af sine spil, også hvis der er et kopibeskyttet program på cd-en

Kommentar
Fra : als

Dato : 13-02-03 10:34

Jeg forstår dig ikke ivanovic1. Du har gang i noget lignende her
http://www.kandu.dk/dk/spg/11396

Kommentar
Fra : briani

Dato : 13-02-03 10:51

Hej med jer
Hvad må man og hvad må man ikke?
Der er en jungle af love og jeg skal komme efter dig love
jeg tror ikke engang,at folketinget ved hvad man må og ikke må,der bliver jo lavet nye regler hele tiden.

De sidste nye (tror jeg nok) er disse.

Lovlige kopier
Du må gerne:
- Kopiere et værk, som ophavsmanden selv har givet tilladelse til at kopiere
- Kopiere en original cd/dvd lånt af en ven
- Kopiere en cd/dvd lånt på biblioteket
- Kopiere en cd og spille den til en privat fest (også hos andre)
- Kopiere en cd og lytte til den på kontoret på din arbejdsplads
- Kopiere en cd/dvd til bilen, sommerhuset, båden og til din discman eller mp3-afspiller
- Kopiere værker til personlig brug hentet på nettet, når værket er lagt ud med ophavsmandens samtykke
- Omgå eller bryde en kode eller kryptering på fx en dvd-film, en musik-cd eller netradio i det omfang, det er nødvendigt for at kunne se filmen eller lytte til musikken privat. Det er fx ikke ulovligt, at du bryder kryptering på en dvd, hvis det er nødvendigt, for at du kan afspille dvd’en på din private pc ved hjælp af fx et Linux-styresystem
- Bryde en dvd-regionskode

Ulovlige kopier
Du må ikke:
- Kopiere en kopi af en cd/dvd, når du har fået kopien fra andre
- Kopiere værker hentet på nettet, når værket er lagt ud uden ophavsmandens samtykke
- Forære en kopieret cd/dvd væk
- Udlåne, bytte eller sælge en kopieret cd/dvd
- Videresende et digitalt leveret værk via din e-mail.
- Bryde en kopispærring med henblik på fremstilling af en kopi af musik-cd’en eller dvd-filmen.

Edb-programmer
Ovenstående regler gælder ikke for edb-programmer, herunder computerspil. Her må du ikke foretage kopiering til personlig brug, men derimod kun nødvendig brugs- og sikkerhedskopiering. Det er ikke forbudt at omgå kopispærringer, der beskytter edb-programmer.

Tyvstjålet fra denne side
http://www.kum.dk/sw5386.asp

MVH og en forsat god dag til alle
Brian

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 13-02-03 11:15

>Det er ikke forbudt at omgå kopispærringer, der beskytter edb-programmer.

Tak for svaret Brian

Ergo er det ikke ulovligt at tage en backup af sit spil.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 13-02-03 11:20

>Jeg forstår dig ikke ivanovic1. Du har gang i noget lignende her
>http://www.kandu.dk/dk/spg/11396

Jeg er træt af at folk indirekte dømmer en som "forbryder", eller en person som ikke overholder loven for nogle af os overholder faktisk loven.

Kommentar
Fra : als

Dato : 13-02-03 11:53

Kære ivanovic1. Det er jo slet ikke det spørgsmålet drejer sig om. Jeg tror du er en hæderlig mand. Spørgsmålet her var jo egentlig møntet på zonker. Du skrev således:

Spørgsmålet ligger i om folk synes at:

1. Han er en kegle

2. Han er en lygtepæl på rådhuspladsen

3. Han er en Nørd med stort N (ikke for at genere nørderne)

4. Han er alle tre ting inklusiv en klovn

Hilsen Ivanovic

og her skuffer du mig. For man skriver ikke sådan noget når man er en hæderlig mand som dig. Hermed slutter jeg denne debat for mit vedkommende.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 13-02-03 12:26

Spørgsmålet gik på zonkers tip, og hvad man var når man skrev sådan et dårligt tip, men vi bliver aldrig enige så lad os bare lukke denne debat

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1