/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
PDF på værktøjslinien i Word
Fra : heseda
Vist : 812 gange
100 point
Dato : 09-12-07 23:33

Hej.
Har lige fået ny PC og har installeret Office 2003. På den gamle (Word" var der i værktøjslinien 3 ikoner til PDF, men nu kan jeg ikke huske hvor/hvordan jeg fik dem ind?

Accepteret svar
Fra : occo

Modtaget 110 point
Dato : 10-12-07 00:05

Hvis du har haft disse ikoner på linien i MS Officepakken, så er årsagen, at du har haft Adobe Acobat instalelret på din PC. Ikke KUN Acrobat Reader, som er gratis, men Adobe Acobat, som kan producere og redigere PDF-filer. Hvis du geninstallerer dette program på din PC, vil det selv automatisk lægge de omtalte ikoner på relevante programmer i MS Office 2003.
Hvis du fortsat programmet installeret, kan du også blot vælge under 'udskrift' i f.eks. Word at vælge printeren 'Adobe PDF', så åbner Word automatisk Adobe Acrobat og omdanner dit Word-dokumnet til en pdf-fil.
OCCO

Kommentar
Fra : fuck123456789

Dato : 10-12-07 02:16

Har lige fået ny PC og har installeret Office 2003. På den gamle (Word" var der i værktøjslinien 3 ikoner til PDF, men nu kan jeg ikke huske hvor/hvordan jeg fik dem ind?

Eller prøv at se her.
http://www.adobe.com/products/flashpaper/
Kan det bruges, er det dit-
Smid en PM
Virker som en printer PDF/ ELLER FLASH

Kommentar
Fra : fuck123456789

Dato : 10-12-07 02:17

Words kan VIST ikke udskrive til PDF

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 10-12-07 10:53

Fuck123456789 er altså helt skævt på den!
Selvfølgelig kan du udskrive til PDF filer fra Word. Det kan du jo fra alle programmer, HVIS du har installeret en "virtuel pdf printer".

Du skriver at du har fået ny computer og Adobe Acrobat følger ikke "bare sådan lige med". Du skal installere Adobe Acrobat, før Word kan kende og integrere med programmet.

Alternativt kan du kigge efter de gratis programmer som findes. Min holdning er: Brug altid et gratis program, medmindre de funktioner du efterspørger ikke findes i det gratis alternativ. (en krone sparet, er bedre end en krone tjent...)

Se f.eks. her: http://www.cutepdf.com/ eller http://www.primopdf.com/

Jeg benytter selv PrimoPDF og er godt tilfreds.
/Peter

Godkendelse af svar
Fra : heseda

Dato : 16-12-07 14:29

Tak for svaret occo. Det var lige det jeg søgte