/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Login
Fra : Kokane
Vist : 637 gange
83 point
Dato : 09-12-07 13:28

Hey,
jeg har lige formateret min computer og installeret XP. Når min computer starter op, kommer der en boks hvor jeg skal indtaste en kode. Jeg kan blot trykke Enter så forsvinder boksen. Hvordan får jeg boksen til slet ikke at poppe op?

VH
K

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 09-12-07 13:41

er det for at komme ind i XP (dit skrivebord)? , så skal du ind i bruger administration, og slå fra at den skal vise velkomst siden.

Er det efter du er inde, så er det et program du skal finde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-07 14:06

Deaktiver din "gæstekonto" - så kommer den ikke......

Kontrolpanel - brugerkonti

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-12-07 15:42

Jeg havde også problemet efter en ny installation, når du henter opdateringer i Windows, bliver der på et tidspunkt oprettet en ny konto: asp.net, du skal i Kontrolpanel - Bruger konti og slette asp.net kontoen, den har du intet at bruge til, læs eventuel mit spørgsmål: http://www.kandu.dk/Spg97653.aspx hcma har en anden løsning (se i spørgsmålet) jeg har ikke helt gennemskuet hvad man kan, da jeg fjernede markering i Brugere skal angive brugernavn og adgangs kode for at logge på, efter genstart loggede jeg altid på som Administrator og ikke med mit brugernavn, det kan måske ændres, jeg har ikke forsøgt fordi sletning af asp.net kontoen løste problemet for mig, som refi skriver skal gæste kontoen selvfølgelig ikke være aktiveteret, i første indlæg er foreslået ikke at vise velkomst skærm, det løser ikke dit problem, jeg har velkomst skærm og går direkte ind uden login boks

Kommentar
Fra : zith

Dato : 09-12-07 16:47

Hvordan ser det ud når du logger ind??
Hvis det er hvor du skal trykke på dit billede med navn og så kommer den ind så skal du højreklikke på din denne computer og vælg administrere og så ind i brugere og find asp.net kontoen og deaktiver den så skulle det være fint.

Hvis du får en boks hvor der står brugernavn øverst og password nederst så skal du ind i kontrol panel og ind i brugerkonti og ændre måden du logger på brug velkomstsiden eller hvad den nu hedder også deaktiver den samme bruger. så skulle det virke har ihvert fald virket for mig de sidste mange gange.

Kommentar
Fra : Kokane

Dato : 11-12-07 14:26

Hey

jeg fulgte rådet i dette link: http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no48

Under fanebladet bruger var der to profiler: min egen og Administrator
Jeg kunne ikke slette Administrator, så jeg slettede min egen!!!! Det skulle jeg ikke have gjort!!! Når min computer starter op kommer der stadig en log in boks, men nu kan jeg ikke logge ind.....æv. Tidligere kunne jeg komme forbi boksen ved at trykke Enter, men det kan jeg ikke mere. Jeg har prøvet at starte min computer i fejlsikret tilstand men det hjælper ikke noget.

Hjælp!!!

VH
K

Kommentar
Fra : slynglen

Dato : 11-12-07 15:16

Log på Administrator kontoen og tilføj den bruger du har slettet.
Ang. automatisk logon er her en forklaring mere, http://imageshack.dk/imagesfree/vkm82563.gif

Kommentar
Fra : Kokane

Dato : 11-12-07 19:46

Hey Slynglen,

hvordan logger jeg på som Administrator?
Når computeren starter op står der mit navn i login boksen. Jeg har prøver at slette det og skrive Administrator og derefter trygge Enter - uden held.

VH
K

Kommentar
Fra : slynglen

Dato : 11-12-07 20:46

Hvis du ikke ka' komme ind som admin, eller i fejlsikret, ska du ha nul stillet dit
password, du ka prøve det her http://www.helgec.dk/password.html

Kommentar
Fra : Kokane

Dato : 12-12-07 20:56

Nu er det lykkedes mig at logge ind som administrator - hvordan gendanner jeg den bruger profil jeg kom til at slette?

VH
K

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-07 20:58

Opret den - kontrolpanel - brugere - opret bruger

Kommentar
Fra : Kokane

Dato : 12-12-07 21:07

Kan jeg ikke kun oprette en ny konto der? Så vidt jeg kan se kan jeg ikke etablere den gamle. Jeg vil gerne etablere den gamle, da jeg havde nogle ting på mit skrivebord, min mail var sat op, mine links var sat op....etc.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-07 21:11

Hvis den er slettet må du jo oprette den igen....

Kommentar
Fra : Kokane

Dato : 12-12-07 21:14

den kan altså ikke genetableres.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-07 21:19

nope.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-12-07 01:07

Kan du ikke oprette igen, der hvor du slettede, så vidt jeg husker eksperimenterede jeg med det samme og blev skuffet over alle mine indstillinger var væk, jeg oprettede kontoen igen, på en eller anden måde, og vupti intet var slettet, jeg tror det samme sted som hcma tippet viser, men er ikke sikker

Kommentar
Fra : zith

Dato : 13-12-07 15:40

kommer an på on du valgte den skulle slette dine filer eller beholde dine filer da du valgte at slette din bruger.

Annuller spørgsmålet
Fra : Kokane

Dato : 07-02-08 15:09

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål