/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
RE: Tippet Nissevenner
Fra : hyggemor
Vist : 1997 gange
100 point
Dato : 03-12-07 21:37

http://kandu.dk/tiphist.aspx?tid=17041

Jeg har selv været så dum, at tilmelde mig til nissevenner og jeg bliver bombarderet med disse reklamespam. Jeg har noteret de fleste som spam i mit filter og bedt om sletning, men så kommer der bare andre afsendere.

Der kommer flere og flere til.

Nogle ideer til, hvordan jeg slipper for disse? Nogle kan man afmelde (er gjort) mens andre er det ikke muligt, at få afmeldt.

Kommentar
Fra : LRønning

Dato : 03-12-07 21:42

Kan du ikke bare fortælle ”din email” at fra den afsender er det Spam der ikke skal lukkes ind??

Accepteret svar
Fra : Jake20

Modtaget 110 point
Dato : 03-12-07 21:45

På siden stå der også at man vil blive tilmeldt disse sider, og at man til en hver tid kan melde sig ud igen.

Dette er kopiret fra deres betingelser.:

Betingelser
Som nisse på nissevenner accepter du at systemet nisser dine venner på vegne af dig og at disse oplyses dit navn og email adresse når de gætter du er nissen.

Yderligere accepterer du at modtage nyhedsbreve fra Nissevenners sponsorer OfferMail, Pointshop.dk, Dagensmail, Præmiemail, Hallofgames og forbrugerrabatten.dk. Du kan til enhver tid framelde dig nyhedsbrevene igen.

Konkurrence betingelser
Der bliver udtrukket en præmie ud fra præmielisten hver dag. Den daglige vinder bliver offentliggjort i Nissevenners daglige nyhedsbrev og får præmien sendt direkte.

Nissevenner udbydes og adminstreres af MM Medier A/S. Alle præmier udtrækkes af MM Medier og sendes med Post Danmark.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 03-12-07 22:05

Nu har jeg skrevet en e-mail til MM Medier og bedt dem om at slette mig hos deres sponsorer. Afventer så om det virker. Ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.

Kan man anmelde firmaet til forbrugerstyrelsen omkring spam?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-12-07 22:10

Meld mmmedier.dk for spam.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 03-12-07 22:24

Citat
Meld mmmedier.dk for spam
ja det kunne være en ide. Nu giver jeg lige firmaet en chance og sker der ikke noget må jeg melde dem.

Jeg er så hammerende ked fordi det er jo gået ud over andre i min vennekreds. De modtager ligeså alle disse spams. Nissevenner går ud på, at gætte den person der har nisset dig. Men før du kan gætte skal man acceptere betingelserne, hvilket indebærer alt dette spam.

Jeg skal finde en løsning for at redde trådene ud hos de andre (det skylder jeg dem) men også hos mig selv.

- - - Jeg gør det ALDRIG ALDRIG mere - - -

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-12-07 22:25

Hvis de sender dig noget du ikke kan afmelde, eller hvis de ikke respekterer dine afmeldinger, så spammer de, og så kan de anmeldes.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-12-07 22:27

Så gem spammen som bevis, og ANMELD dem, så andre ikke bliver udsat for det samme. Tror heller ikke de stopper med at spamme dig, før de bliver anmeldt

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 03-12-07 22:30

Citat
Hvis de sender dig noget du ikke kan afmelde, eller hvis de ikke respekterer dine afmeldinger, så spammer de, og så kan de anmeldes.
Nu kan jeg ikke lige huske hvilken een der ikke kunne afmeldes. Der står som regel: klik her hvis du ønsker at afmelde - det gjorde jeg så men fik hele tiden at vide at min e-mail ikke var tilmeldt !!!

Nu har jeg sendt besked og så fremover gemmer jeg alle de spam jeg efterfølgende modtager (som dokumentation).

Jeg afmeldte ligeledes een og det var okay - troede jeg - men så sendte firmaet bare endnu en, hvor der var en anden afsender på (altså foran @) - og så kan man selv regne ud, hvor mange navne der kan bruge

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-12-07 22:30

Det eneste formål de har med den konkurrence er at høste emailadresser, så de kan spamme. Præmierne er garanteret ikke nogen der ser noget til.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-12-07 22:32

Det er helt typisk for spammere, at du har problemer med at afmelde.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 03-12-07 22:53

Jeg lader lige indlægget være åben til jeg har hørt fra MM Medier - så alle kan følge med herom. Måske jeg får nogle "guldkorn" jeg kan levere videre.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-12-07 22:55

Jeg er da spændt på at høre hvad de svarer. Hvis de svarer

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-12-07 08:31

Jeg tror ikke de laver noget indenfor forbrugerstyrelsen. Jeg har for tid tilbage anmeldt en masse spam både udenlandsk og dansk, men det har ikke hjulpet en papskid.
dansk@spamklage.dk ----int@spamklage.dk
Jeg har prøvet forskellige spamfiltre, og det hjalp, - jeg har så siden skiftet e-mailadresse og udbyder, og har så fået fred, --- for et stykke tid.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-12-07 08:48

Citat
Jeg har for tid tilbage anmeldt en masse spam både udenlandsk

Udenlandsk spam kan de ikke gøre noget ved.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-12-07 09:11

Teil hvorfor skriver du det:
Citat
Udenlandsk spam kan de ikke gøre noget ved. de ikke gøre noget ved.
Det anbefaler de jo selv. Så skal du sende til: int@spamklage.dk Udenlandsk spam kan
Du kan jo læse mit indlæg.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-12-07 10:54

Dansk lov gælder ikke i Taiwan, derfor kan de spamme så
meget de har lyst.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-12-07 10:58

Du har jo selv skrevet under på deres betingelser. Se Jakes indlæg. Så der er da ikke noget at komme efter http://www.kandu.dk/spg113450.aspx#1275401 Men det er jo ikke ualmindeligt, at folk bare krydser af uden at læse hvad der står.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-12-07 11:09

1 - 0 til Klumme

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-12-07 16:41

Hvis der ikke er mulighed for at afmelde, eller afmeldingen ikke virker, så ER der noget at komme efter.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-12-07 16:50

Hvad så med Kandu. Jeg husker ikke hvad man blev oplyst om ved tilmelding. Men det har du nok ret i.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 08-12-07 23:15

Nu har jeg hørt fra MM Medier der har oplyst således:

Citat
Du er hermed afmeldt nyhedsbreve der udsendes af MM Medier.
I bunden af alle mails og det gælder også generelt at der er et
link der hedder afmeld.
Ja ja, den er q god med dem, men når der nu ikke er sådan et afmeld link !!!

Dette svar modtog jeg den 5/12-07 og jeg modtager stadig mail - dog fra den samme sponsor. Sjovt nok lige netop den, hvor man ikke kan afmeldes.

Hold jer langt væk fra Dagensstreg.dk. Jeg har fundet deres afmeld ved grundig surfing på deres hjemmeside, men når jeg så forsøger at afmelde - vil de ikke kendes ved min e-mail.......

Nu får de 1 uge og ellers må jeg gå i kridthuset. Mon EB tager denne?

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 16-12-07 22:26

Ved ikke om jeg tør sige dette højt:

Har i 3-4 dage intet modtaget af spams. Håber og tror på, at jeg er kommet det til livs. Men om det var MM Medier eller mig selv der har afmeldt alle sammen står mig lidt uklart. Jeg vælger dog at tro på, at det udelukkende har været min egen indsats...

Jeg skal have afsluttet indlægget, men har ingen fornemmelse for, hvilken kandu'er der skal belønnes. Nogle forslag? (hvem føler for point).

Godkendelse af svar
Fra : hyggemor

Dato : 19-12-07 22:52

TAK for jeres bemærkninger.

Og nej, løbet er ikke kørt endnu. Fik lige 2 spam mails igen i dag. Har skrevet endnu en gang til MM Medier og såfremt de ikke denne gang får mig afmeldt, må jeg melde dem, hvilket er oplyst til dem.

Glædelig jul