/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Økonomiske målkonflikter
Fra : Bolbroe1721
Vist : 1033 gange
50 point
Dato : 29-11-07 13:55

Hvilke økonomiske målkonflikter vil der opstå i det nye folketing efter årets valg 2007?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-11-07 14:30

Godt spørgsmål.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-07 15:23

Et folketing består udelukkende af konflikter....

Det er derfor de sidder der for at løse dem.....

Kommentar
Fra : Bolbroe1721

Dato : 29-11-07 15:25

refi: Ja, men ikke det jeg spurgte om

Kom med konkrete eksempler på konflikter der VIL blive diskuteret i folketinget .. TAK!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-07 15:30

Selv tak....

ALLE konflikter bliver diskuteret - det er sgu da derfor de er valgt....

Er hovedparten enige bliver det vedtaget...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-11-07 15:33

Dine lektier må du selv finde ud af.

Kommentar
Fra : Bolbroe1721

Dato : 29-11-07 15:33

refi: JA!! Er jeg godt klar over, men stadig ikke det jeg efterspørger!!!!

Hvis du ikke kan komme med en konkret målkonflikt der er af økonomisk betydning, hvorfor så ikke bare bruge din tid på noget andet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-07 15:49

Det hermed være gjort

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-11-07 16:39

Citat
- Ubesvarede 2
- Besvarede 25
- Annullerede 5
- Slettede 0
Ialt 32

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 50 point
Dato : 29-11-07 19:43

Hvordan definerer du "økonomiske målkonflikter"?

Der er i det nye (som det gamle) folketing en konflikt mellem dem der vil give skattelettelser og dem der vil give højere løn til sosu'er og generelt forbedre den offentlige service.

Dem der vil give skattelettelser kan ikke blive enige om hvorvidt de skal gives som lempelse af topskatten eller som generel lettelse af skat på arbejde. Nogen vil lette skatten på løn men hæve afgifter på "miljø", for at regulere folks adfærd.

Igen andre mener at der hverken er råd til det ene eller det andet:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-9550099.html

Det korte af det lange er at der i denne samling flere potentielle konflikter, end i de to seneste hvor VKO stort set blot kunne sige "skattestop" og lade alting fortsætte uden at gøre det store.

Godkendelse af svar
Fra : Bolbroe1721

Dato : 29-11-07 22:33

Tak for svaret BertelBrander.