/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
hjv-po lidt sløve i det
Fra : thyfoon
Vist : 567 gange
50 point
Dato : 26-11-07 06:04

efter at ha meldt mig ud efter 5 år får jeg denne mail

Hej xxxxx

Du forespurgte en gang om du kunne blive optaget som passiv medlem af støtteforeningen,
Dit spørgsmål har været oppe på BM samt bestyrelses møde.
Resultatet blev, at der var enighed om, du ikke har den tilknytning til kompagniets medlemmer, der skal til for et medlemsskab.

De ting, som du måtte være i besiddelse af, med tilknytning til politikompagniet, bedes du aflevere snarest.
Skulle du have købt nogle af tingene, kan du henvende dig til støtteforeningens kasser og få pengene tilbage
mod at du medbringer en kvittering.

da jeg stoppet fik jeg at vide af den gamle chef at jeg kunne blive medlem, men den nye chef var et svin og smed mig ud efter at ha været til efterfølgen nytårsparole så var det lige som helt slut. så ja jeg har ikke har den tilknytning til kompagniets medlemmer, der skal
til for et medlemsskab. det har de sq ret i men at sende mig en mail med denne bedsked efter 5 år de er sq nogle genier for at finde ud af at jeg ikke kender ret mange af dem mere *gg*
Skulle du have købt nogle af tingene, kan du henvende dig til støtteforeningens kasser og få pengene tilbage mod at du medbringer en kvittering. *LOL* ja ja kvitering det fik man ikke i det po-kmp, hvis man købte nogle ting nogle kvitring fra po-kmp så ikke nogle kvitring selv om jeg nok var den enste der bad om at få det så det eksister ikke så ergo har jeg ikke noget der er deres og desuden skulle man ha noget udstyr der virket så måtte man scorer det fra forsvaret eller købet det et andet sted så hvad kan jeg ha der er deres radioen til komunikation er min egen det var der jo ikke råd til sev om de tjente masser af penge på at lege p-vagt.
tøjet vi fik udlever var/er deres og det har de fået tilbage.
men fordi de stillet krav om ekstre tøje så måtte dem der kunne skaffe det bruge det og dem der ikke kunne skulle bruge kamuniform til det hele så havde du været på øvelse om natte skulle den være pinlig ren til næste dag da man kunne risiker at blive kaldt ud og lege p smølf eller bevogte.
jeg var heldig at jeg kunne få/lån ekstre tøj fra forsvaret så jeg kunne være pæn og reskptabel når jeg var på arb (fvr har fået deres tøj retur) så nogle der har en ide om hvad jeg kan ha som de trorer er deres?

og så fik jeg luft *gg*

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 26-11-07 08:01

Det kalder jeg en historie. Bevar mig vel for en behandling du har været ude for. Glem det. Du kan da umuligt have noget af deres efter fem år!!!? De er da ikke for kloge!!LOL!! Glem den skrivelse!!
Hilsen fra chaufrat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-11-07 08:04

Du har da godt nok fået en behandling af værste skuffe, godt det ikke foregår sådan alle vegne.

Citat
så nogle der har en ide om hvad jeg kan ha som de trorer er deres?

Da du afleverede dine ting, fik du så en kvittering??

Har du afleveret boksen til låsen? Den er der mange der glemmer, og den er du noteret for

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 26-11-07 08:13

har aldrig fået nogle boks måtte vi selv skaffe ja jeg fik en kvitring men efter 5 år har jeg desturet den

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 26-11-07 08:26

egentlig synes jeg det lyder som en standard skrivelse i håbet om at nogen har noget de kan få retur og ikke andet - glem brevet og placer det hvor det hører hjemme

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-11-07 08:44

Jeg kan ikke helt forstå dit sidste svar.

Hvis du fik den udleveret, sammen med en kvittering, så hæfter du for den.

Det er jo ikke en alm. boks man kan skaffe hvor som helst??

Det var også kun for at komme med et eksempel på, hvad folk oftest glemmer at afleverer.

Noget andet er at du kan ikke blive strittet ud af HJV, uden du har gjort noget ulovligt. En kompagnichef kan ikke smide dig ud, han kan kun overfører dig til inaktiv tjeneste, skal du smides ud skal det op på distriktsplan!!!!!

Der er 50.000 passive i HVJ, at de ikke bliver smidt ud, skyldes at de en katastrofesituation kan blive indsat, i opgaver de kan løse, det er det danske HVJ bygges på.

Nogle har været passive i over 20 år uden problemer.

Når man går fra aktiv til passiv, skal man kun afleverer det der har med våbenet at gøre.

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 26-11-07 11:57

Nordsted1 det ved jeg, boksen til låsen fik vi ikke den måtte vi selv købe et aut. sted.
jeg har ikke gjort noget forkert andet en at blive syg der for jeg røg ud

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-11-07 12:47

Thyfoon... Du er simpelthen blevet behandlet så svinsk, at der burde blive klaget over det, men forstår godt hvis du ikke orker det. Men overraskende nok, så kommer det ikke bag på mig, har hørt andre klage over politiafd før.

Man bliver ikke smidt ud pga sygdom, uanset hvor alvorligt den er.

Alm HJV er bl.a kendetegnede for et godt kammeratskab, men det er ikke just det du har oplevet

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-11-07 13:50

Jeg stemmer i, Nordsted1!!!

Jeg bliver sq flov og vred, når jeg hører om sådan nogle "kong-smarter", der bare skal hævde sig, fordi de har en dims eller flere på skulderen/snore om ærmet......

Der er ikke noget at sige til, at kratluskernes uniformer lugter af mug (de grønne farver - modsat de marineblå)

Normalt kærligt mobberi - men de barylere er der noget muggent ved.....

Find et bedre sted, thyfoon

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 26-11-07 18:43

Hej thyfoon, umiddelbart har du selv meldt dig ud

Citat
efter at ha meldt mig ud efter 5 år får jeg denne mail

Citat
jeg har ikke gjort noget forkert andet en at blive syg der for jeg røg ud

så umiddelbart modsiger du dig selv.

Man kan altid overgå til passiv/reserve eller søge over til et andet kompagni.

Til gengæld forstår jeg ikke hvorfor du ikke kan være medlem af støtteforeningen, det må fremgå af foreningens love.
Hos os, kan man sagtens være medlem af støtteforeningen - hvis man opfylder lovene.
"En god borger, der ikke er straffet o.s.v."

Godkendelse af svar
Fra : thyfoon

Dato : 27-11-07 14:26

hej miritdk. det har jeg også tænkt mig at gøre *s* kan i ha en god dag alle kandusser

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-11-07 14:55

haha tænkte det nok - og hav det selv godt