/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
print screen
Fra : claire
Vist : 689 gange
50 point
Dato : 24-11-07 09:58

hej

jeg skal bruge print screen. Jeg trykker alt+print screen men det virker ikke? jeg kan ikke huske hvad jeg skal gøre?

Er der den en der kan give mig køreplan for dette?

God weekend
claire

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 24-11-07 10:02

På tastaturet er en knap
Print
Scrn
_____
sysRq

Tryk på den

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 24-11-07 10:03

Tryk print screen-find paint under alle programmer-tilbehør og tryk ctrl+v

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-11-07 10:03

Alt + Printscreen giver det aktuelle billede, dvs et mindre vindue der er åbnet på skærmen.

Shift + Printscreen giver hele skærmbilledet.

Åbn Paint efter tastetrykkende og tast Ctrl + v, så vises det gemte.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 24-11-07 10:08

Der er også en mulighed i dette lille geniale program som hentes her...

MWSnap
screen capture tool

Our Rating: 5 stars (Excellent)

MWSnap is a small yet powerful program for taking scren captures of a desktop, an active window,menu, or a specified part of the screen. The program supports BMP, JPG, TIFF,PNG and GIF formats, with user selected color depth and quality settings. It also includes a zooming tool, a screen ruler and a color picker as well as system wide hotkeys and preset selection sizes. A very nice program, one of the best - if not the best, you can currently find for free.
Download MWSnap
Freeware

http://www.snapfiles.com/get/mwsnap.html

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 24-11-07 10:11

Brug Skift tast + Printscreen
Åbn et billedbehandlingsprogram
Åben et nyt billede i billedbehandlingsprogrammet
Gå op i Rediger/Edit og vælg Sæt ind/Paste, eller tryk Ctrl+v for at sætte ind.

sådan.

Kommentar
Fra : AfterShcok

Dato : 24-11-07 11:24

forkert, forkert, forkert og atter forkert.
tryk du blot på PrtSc ( Print Screen )
( den kan findes på højre side af tastaturet oven over Insert. )
sååbner du paint og holder CTRL inde mens du klikker på v :)
CTRL+V ;)

God Weekend

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-11-07 11:27

Den er vist besvaret nu
http://peecee.dk/?id=80647

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-11-07 11:33

nææænænænænæ clan - for jeg har ikke fået skrevet

så:

åbn paint - klik på prtscrn - højreklik på paint og vælg indsæt - så ligger dit billede nok så nysseligt og kan gemmes - redigeres osv osv

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 24-11-07 11:37

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-11-07 11:40

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-11-07 11:44
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-11-07 11:45

Der bliver sgu kogt meget suppe på den høne.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-11-07 11:47
Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 24-11-07 12:19

eller det lille program screenhunter 5.o også ganske udemærket, man trykker bare f6 og det lægger sig på skrivebordet eller i en mappe man har oprettet...nemt nemt

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 24-11-07 17:02

Det er sgu' meget rigtigt det I skriver allesammen MEN

I MANGLER AT OPRETTE ET NYT DOKUMENT I PAINT FØRST,

man kan ikke sætte et screendump ind i INGENTING !!! - se mit tidligere indlæg herom.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 50 point
Dato : 24-11-07 17:09

Hva`ba` ????

Når man har trykket Alt + Printscreen bliver det gemt i udklipsholdren, og ved Ctrl + v bliver det indsat i paint, som jo åbner med et tomt dokument.

Ellers skulle Microsoft have udsendt en automatisk opdatering indenfor de sidste 5 minutter der ændrede på dette

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 25-11-07 15:18

Det kunne jo være at man brugte et bedre billedbehandlingsprogram end Paint, og så skal man altså åbne et nyt dok. først.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-11-07 15:21

joooeh men så må spørger lægge ud med informationer om billedbehandlings programmer - paint er det mest logiske at tænke først hvis man ikke lige har de rette programmer - og er jo præinstalleret ;.)

men spørger sover vist vintersøvn

Godkendelse af svar
Fra : claire

Dato : 28-11-07 15:15

Tak for svaret LuffeA.

jeg ved sku ikke hvem der burde have point for alt dette.

Have det godt alle og tak.

mvh

claire