/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
billedredigering??
Fra : majbritt05
Vist : 477 gange
20 point
Dato : 10-02-03 10:54

Hejsa.

Er der et sted, hvor man kan hente et god billedredgeringsprogram ned?

Accepteret svar
Fra : tadeo

Modtaget 30 point
Dato : 10-02-03 11:36

Prøv Gratisprogrammer under billedbehandling her er lidt at vælge imellem,
adresse: http//www.gratisprogrammer.dk

Tadeo

Kommentar
Fra : ehawk

Dato : 10-02-03 11:37

Hej Majbriit05
Jeg kan varmt anbefale PaintShop Pro version 7

Du kan hente en tidsbegrænset version på http://www.jasc.com/

Hilsen Ehawk

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 10-02-03 12:02

Ingen tvivl om PSP (Paint shop pro er et stærkt prg. men de trials er bare trælse, man får 30 dage og kan dårligt nå at lære prg at kende, så er det "betal"! Eller drop det. Man kan snyde og hver gang sætte dato tilbage, men det blif´ver man hurtigt træt af.
Hvor "gratis" de gratis prg. er ved jeg ikke, men formoder "tadeo" kan bekræfte om det er trials eller ej, for der står ofte gratis... ved prg. som altså er trials ved nærmere.

En anden løsning er jo hvis du kender en ven med digital Camera, der følger altid ret gode prg. med på en CD, den kunne vel lånes!

Kommentar
Fra : Random

Dato : 10-02-03 12:08

Ja, PSP7 er godt. Måske lidt svært at finde ud af med layers i starten, men det har du masser af tid til at finde ud af, hvis du skulle falde over et crack til programmet.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 10-02-03 12:35

ramdom> fy - fy da, det er jo ulovlig!
Jeg ved egentlig ikke om det med at låne en CD af en ven med f.eks PS (PhotoShop) som ofte er med en del digitale Cameraer i V5,0 er lovlig?
Men det er i hvert fald et stærk prg. selv i denne light version. Det var f. eks. et 4,1M pixel Medion Camera fra Aldi, det er der jo mange som er faldet for.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 10-02-03 12:50

der er ikke mange der omtaler GIMP, som er fremragende program, det er normalt skrevet til unix platforme, men er blevet rigtig godt oversat til windows. Den har alle de plugins du nu kan finde til photoshop samt meget mere. Den kan afvikles på meget små maskiner, jeg har selv kørt den på en 350 Mhz, med 32 MB ram og den virkede. GIMP kan hentes helt gratis på
http://www.gimp.org/stable_ver.html til LINUX
http://www2.arnes.si/~sopjsimo/gimp/ WINDOWS kræver alle pakker. ca 15 MB download.

//XoDeus
http://xodeus.frip.dk

Kommentar
Fra : Random

Dato : 10-02-03 13:02

Nej lilledu, det er heller ik helt lovligt at 'låne' programmet af en ven. Selvom vennen givetvist har fået det gratis ved siden af sit køb, er der jo stadigt copyright på.
Men jeg vil ik blande mig i hvad spørgeren gør, det må spørgeren jo gøre op med sin gode/dårlige moral

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-02-03 14:01

Gimp er en efterlining af photo shop der koster normalt 8000,-
Det kræver bare lidt arbejde at sætte sig ind i det,er min erfaring,
men er det sikkert værd da der er menge muligheder i det.

Godkendelse af svar
Fra : majbritt05

Dato : 29-04-03 07:48

Tak for svaret tadeo.