/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Skriv side
Fra : plobber
Vist : 355 gange
50 point
Dato : 09-02-03 22:01

Hej. Jeg vil gerne lave en side som kan opdatere en anden side. altså:
på news.htm er der en tabel med nyheder og kun den tabel, og jeg er træt af at skulle oploade siden gang på gang for at sætte en ny news indlæg ind.
Derfor: Jeg vil gerne have nytindlg.htm til at have en form der kan skrive noget lignende det her i news.htm.

Subjekt
Tekst
Billede (den skal kunne oploade en ny fil til serveren)

plz. håber i kan finde ud af det.

Kommentar
Fra : hojgaard

Dato : 10-02-03 09:44

Er du sikker på du vil lave det i Java?
Har du ikke mulighed for asp eller php og evt. en database på dit webhotel?

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 10-02-03 11:32

ja det har jeg, men er ikke god inden for dette område

Kommentar
Fra : hojgaard

Dato : 10-02-03 11:44

Du kan let lave det med en Java applet, men så får du et sikkerhedsproblem da man let kan decompile en class-fil og se dit brugernavn og password til din database.

Kan du Java, har du umiddelbart let ved at kode i php. Syntaxen ligner faktisk utrolig meget!
Fordelen ved php og asp, er at hele html-siden bliver genereret på serversiden. Derfor er der med denne løsning ikke mulighed for at lure brugernavn og password af

En mulighed ville måske at have en Java applikation kørende på din egen maskine, som connectede til din database. Men ved denne løsning vil du så kun kunne opdatere din side fra din egen computer.

Spørgsmålet er nu: Hvilket sprog vil du kode det i? Java applet ville jeg ikke vælge.

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 10-02-03 14:45

jeg tror det skal være asp, men jeg er ikke særlig god til det, for jeg har ikke sat mig ordenligt ind i det. Sidder nemlig lige for tiden og lærer at bruge flash.
Så hvis der er nogen der har lyst til at hjælpe bliver jeg glad

Kommentar
Fra : Xfactor

Dato : 10-07-03 12:51

Hvorfor laver du det ikke bare i JSP(Java Server Pages?)?

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 10-07-03 13:12

Jeg har lynhurtigt taget et ASP kursus online og jeg har lært at bruge databaser, så nu er det ikk noget problem.. :D
JSP ??? hmm ikk hørt om det.. skulle man sætte sig ind i det ??? :D

LUKKET

Kommentar
Fra : Xfactor

Dato : 10-07-03 13:21

JSP er en del af J2EE.. Og bruges lidt ala ASP.. Så hvis du kan java. Og er vant til at bruge sessions variable, osv.. Så burde du bare kunne gå igang med det samme..