/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
I USA
Fra : rockduck
Vist : 511 gange
105 point
Dato : 20-11-07 09:05

hej

jeg skal på udenlandsophold i forbindelse med mit studie, jeg læser på cbs, en ba.ling.merc

jeg overvejer USA som henholdvis min anden eller tredje prioritet. landet er jo uoverskueligt stort så jeg har et par spørgsmål til amerikanere i DK eller andre med viden om landet

1. selvom jeg studere handel er jeg også interesseret i kultur, kunst og musik. er der nogle stater og byer i kan anbefale som ungdomskuturelle knudepunkter

2. hvilke universiteter i har kendskab til og mener i har et godt niveau og er anerkendte og hvilke, ud fra hvad i har hørt, har dårlige ry og man skal holde sig fra.

mange tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-11-07 13:04

- start med at fravælge disse byer:
http://politiken.dk/udland/article434281.ece

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 20-11-07 14:16

du kunne tage kontakt til amerikanske studerende i danmark
via dis
http://www.dis.dk/Housing/index.php?gclid=CMmrwtbB648CFQgsQwodPCqNKg

så har du mulighed for at spørge rigtigt 'indfødte'
de vil ofte være interesseret i at fortælle om deres fortræffelige land

http://www.dis.dk/
= danish institute for study abroad

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-11-07 15:44

http://denmark.usembassy.gov/

- de er utroligt hjælpsomme...

Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 22-11-07 08:45

Jeg anbefaler Californien. Der findes selvfølgelig ungdoms kultur så meget du orker....og gode colleges og universiteter som er ikke så dyre fordi de er offentlige. Der er jo også private business colleges....Monterey State College, hvor min nevø går nu, er ret nye og ligger et flot sted, og standarden er god. San Francisco, min hjemmeby, har både en Junior College, CCSF, og en state university, og er en by med gode offentlige transport. Ellers kan det være svært i USA uden bil.

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 22-11-07 14:39

betaling er jeg ikke bekymret for, cbs betaler undervisningen
jeg overvejer San Francisco,

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 06-12-07 13:55

jeg endte med at vælge noget helt andet, men tak for hjælpen

Annuller spørgsmålet
Fra : rockduck

Dato : 06-12-07 13:56

jeg modtog et nogenlunde nyttigt svar men endte med selv at tage en helt anden stilling uden hjålp fra nogle repsondenter