/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Symboliserer smykket noget?
Fra : Dennis85
Vist : 459 gange
100 point
Dato : 19-11-07 21:10

Hejsa kære kandu'er!

Min kæreste har for noget tid siden givet mig dette fine lille smykke. Jeg tænkte på om nogen af jer vidste om det måske symboliserer noget, eller "bare er en gang tribal lignende udsmykning".
Det er vist nok fra Grækenland.

Link: http://ragelse.com/files/8b711ac3a3e75cc708337b790f8af54d

Venlig hilsen
Dennis

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-11-07 21:26

http://da.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%A6ske_alfabet

Lidt nede i højre side er der noget som ligner lidt
? Tzadik

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-11-07 22:58

jeg synes ikke det umiddelbart ligner noget typisk græsk.

Jeg tror, som du også selv er inde på, at det er en tribal

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-07 23:21

e.c .... Tzadik ??? - det er hebraisk og står for et hårdt S (ts)

det kunne ligne en moderniseret udgave at keltisk smykke men jeg tvivler

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-11-07 23:23

http://www.mastrading.co.uk/pages/tribalsteel.htm

Den der hænger i kæden ligner samme motiv bare i en anden og spejlvendt udgave

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-11-07 10:11

miritdk så kig på skemaet. http://da.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%A6ske_alfabet

Rul lidt ned.

M[1] (? ?) San [s] [ts] - - - ? ? Tzadik

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-07 10:17

e.c ??? - jeg kan stadig ikke se det er andet - oven i købet under feltet Korresponderende Hebræisk bogstav - det underbygger da bare hvad jeg skrev

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-11-07 10:22

Nu så jeg det - nå men der er heller ikke så langt over til Israel.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-07 10:25

kommer da an på om man skal svømme eller tage traveturen til lands

sorry dennis85 der gik smalsnak i tråden

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 20-11-07 12:32

Småsnakken er skam ganske i orden .

Men jeg bliver dog mere og mere overbevist om det nok bare er noget Tribal noget..

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 20-11-07 17:02

hvis vi laver lidt om på det hele så betyder tzadik på hebraisk et godt menneske - så du kan jo lægge den betydning i det som du vil (henholdt til e.c.´ skema hvor jeg ikke kan se noget der ligner)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-11-07 19:54

Ja det må være noget godt for ellers havde du vel bar fået en finger.

Godkendelse af svar
Fra : Dennis85

Dato : 20-11-07 23:03

miritdk løber med points'ne for at sige jeg er et godt menneske .

Men det udspringer lidt af e.c.'s kommentar omkring det kunne ligne tzadik. Så hvis du e.c. vil ha lidt points i baglommen så skriv lige en besked til mig herinde.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-07 23:10

jaja symboler opstår jo på mange måder - hvis e.c. vil have det halve af point så må han lige sige til så afgiver jeg (dumme point man ikke kan købe noget for æuw)

Finder du nogen sinde ud af hvad det evt kunne symbolisere udover mit gæt i kraft at tzadik så sig til for jeg ser faktisk lige netop det smykke ret ofte og ingen aner vist hvad det er