/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Computer crasher
Fra : leopard
Vist : 672 gange
220 point
Dato : 15-11-07 22:47

Hej

Jeg har oplevet et par gange at min computer crasher (vil ikke starte op) når jeg er i nærheden af nogle bestemte trådløse netværk. Indtil videre har jeg oplevet det 2 steder. (Har haft min comp i 3 år og har uden problemer brugt den mange forskellige steder.)

Er der nogen, der kan hjælpe med at forklare hvad der sker, og hvad jeg evt kan gøre for at forhindre at problemet opstår igen?

Tak

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-11-07 23:18

Vil comp ikke starte eller vil den ikke gå på nettet.
Hvor langt kommer du, inden de crasher.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 16-11-07 08:10

Hvordan har du sat sikkerheden på DIT trådløse netværk?

Kommentar
Fra : leopard

Dato : 16-11-07 09:54

Den starter op og når til microsoft logoet, så kommer der blå skærm med hvid skrift - kan ikke helt huske hvad der står, noget med en fatal error tror jeg - og så bliver den ellers ved med at forsøge at starte op og står og looper indtil jeg slukker den ved at holde tænd-knappen nede.

Jeg har bare den sikkerhedsindstilling, der er standard for mit trådløse netværk og så har jeg F-secure installeret

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 16-11-07 10:16

Geninstal lortet

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 19-11-07 12:11

Hej leopard,

Jeg tror det kan løses permanent med en opdatering af driveren til dit trådløse netkort.
Hvilket navn har det trådløse netkort i Enhedshåndtering?

/ MJ

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 19-11-07 14:48

Det kunne godt lyde som en driver der skal opdateres.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 20-11-07 11:51

leopard den crasher tilfældivis ikke kun når din computer hopper direkte på et netværk uden sikkerhed vel?

For vis den gør har det intet med drivere eller noget at gøre, så ligger der en tracking cooki på din pc, der laver et eller andet vær kan den har fri gang til nettet, Det virker sådan her når du åbner din pc starter op inden du kommer ind i windows har den adgang til nettet, tracking cooki tjekker og før du kan når at gøre noget sender den data eller nedlægger din pc med en system fejl.

Vis dette er tilfældet så tjek din pc meget grundigt for vira ellers geninstaller den, det vil være din eneste mulighed for at komme uden om fejlen, men da det kun er sket 2 gange lyder problemet ikke så slemt.