/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP vs. Vista
Fra : zith
Vist : 512 gange
45 point
Dato : 14-11-07 14:47

Jeg skal til at formatere min Pc snart... og overvejer lidt at ligge noget Vista 64bit ind på den.
Men er stadig lidt skeptisk da vista kræver hulens masse ressourcer og kan ikke kører alle de spil jeg har sikkert.

Så spørgsmålet er om jeg skal vælge en XP 64bit eller Vista 64bit.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-11-07 14:59

XP, vent med Vista til foråret...

Kommentar
Fra : zith

Dato : 14-11-07 15:04

hvorfor??

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-11-07 15:08

- på et tidspunkt, efter nytår, kommer der en større opdatering til Vista. Selv Microsoft-folk anbefaler at man venter...

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 55 point
Dato : 14-11-07 15:12

Hvad vil du partu med 64 bit.....

Kan din maskine overhovedet klare det.....

ALLE dine 32 bit programmer kommer til at køre DÅRLIGERE en på en "ren" 32 bit maskine....

Kommentar
Fra : zith

Dato : 14-11-07 15:13

Hvordan ved man hvilke prorammer kører bedre på en 64 bit?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-11-07 15:14

jeg har netop afinstalleret mit vista, og gået tilbage til XP
en del af mine dyre programmer kunne ikke køre med Vista

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-07 15:19

Citat
Hvordan ved man hvilke prorammer kører bedre på en 64 bit?

Det gør desværre KUN 64bit programmer - og de kan tælles på 2 hænder (næsten)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-07 15:20

Det hjælper jo IKKE dit styreprogram er på 64bit når det den skal styre KUN er på 32

Kommentar
Fra : zith

Dato : 14-11-07 15:20

wauw det var da mange så hehe... jamen så er det jo nok bare at blive i XP var sådan set osee kun for at få DX10 hehe :D

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-07 15:21

Hov - der var et flugtsmiley

Godkendelse af svar
Fra : zith

Dato : 14-11-07 15:21

Hvad dælen skal man så med en 64 processor hehe :D

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-07 15:23

Den ENESTE fordel jeg umiddelbart kan se - er at maskinen måske er mere fremtidssikret.....

64bit systemerne er nemlig lavet så de kan køre 32bit programmer, men med nedsat kraft

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-07 15:26

Citat
Hvad dælen skal man så med en 64 processor hehe :D

Næh vel

De er blot fremtidssikret.....

De allerførste Core2 var 32 bit - nu er de alle 64 bit....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-11-07 15:27

- har Vista Ultimate DK og Microsoft Office Professional 2007 liggende på hylden siden marts, og der bliver de nogle måneder endnu...

Kommentar
Fra : refi