/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Terkeline Kristoffersen
Fra : Birdie56
Vist : 761 gange
50 point
Dato : 13-11-07 20:54

Min Tipoldemor Terkeline født Christensen født 19.februar 1853 i Øster Brønderslev. Jeg kan følge hende til FT1921 i Veggerby sogn, hvor hun (68år)står som Kristoffersen og enke. Men så er hun væk. Kan nogen hjælpe mig med hendes videre færden?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-11-07 21:07

Så er det vel kirkebogen veggerby sogn, døde kvinder, det
næste skridt.
Landarkivet i Viborg eller kirkekontoret i veggerby må besøges.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-11-07 22:41

http://www.danskearkiver.dk/vejviser/index.htm

Find nærmeste lokalhistorisk arkiv, send spørgsmålet til dem.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 50 point
Dato : 14-11-07 16:01

Hele 5 leder efter slægtninge fra Øster Brønderslev...
Se her: http://www.sognetraef.dk/index.asp?a=result&SognId=176

Der er Christensen derimellem, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-11-07 17:03

Jeg kan ikke finde noget så nyt på nettet...

Men hvis du vil tilbage i slægten?
Mon ikke det er hendes far?? med bedsteforældre??? Svend
"
Terkel Christensen Birth: abt 1820 Borglum, Hjorring, Denmark
Father: Christen Pedersen
Mother: Else Nielsen
"

Kommentar
Fra : Birdie56

Dato : 18-11-07 02:47

Terkeline Christensens forældre og søskende har jeg fundet. Mor: Ane Cathrine Larsdatter født 23/8 1823 og far: Christen Jensen Bøgen død 31/3 1879.Og så er min Tipoldefar helt forsvundet. Han hed Niels Kristian Laurits Nielsen "dragon-Randers". Han skulle være udlagt som fader ifølge kirkebogen fra Ø.Brønderslev 1878. Oprindelig kommer han måske fra Randers.Men mange tak for din hjælp.

Godkendelse af svar
Fra : Birdie56

Dato : 22-11-07 14:53

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-11-07 15:58

Selv tak !
En anden gang hjælper jeg også gerne med at finde, eksempelvis din dragon fra Randers...
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : Birdie56

Dato : 20-10-12 20:35

Ja så er jeg med igen. Og nu prøver jeg at lede efter ham dragonen fra Randers..
Det drejer sig om Niels Kristian Laurits Nielsen (Dragon) måske fra Randers. Han står som udlagt fader til min oldefar Kristian Anton Kristensen født den 8/3-1878 i Øster Brønderslev, Vrejlev sogn. Det er ikke meget jeg har på ham. Der er står intet i kirkebogen mht. hverken alder eller fødselsdag..