/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
tabt valgkort
Fra : pewpewlaz0rz
Vist : 966 gange
50 point
Dato : 13-11-07 07:58

Weee, har fået stemmeret da jeg fyldte 18 i september, og nu skal vi stemme. Og hvad gør jeg så? Taber kortet!

Okay .. så .. hvis jeg ved hvilket valgbord jeg skulle til, kan jeg så bare møde op med masser af ID?

eller...

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 13-11-07 08:01

Du møder bare op med masser af id, så finder de tilforordnede dit valgbord.

Accepteret svar
Fra : chaufrat

Modtaget 60 point
Dato : 13-11-07 08:30

Alt hvad du behøver er dit sygesikringskort eller andet tilsvarende. Pas foreksempel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-07 08:35

Citat
Alt hvad du behøver er dit sygesikringskort eller andet tilsvarende. Pas foreksempel

Der skulle vist have stået OG - ikke eller....

Sygesikringsbevis er KUN gyldig legitimation i forhold til adressen

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 13-11-07 08:42

Men mød op i god tid, for hvis du møder op på et forkert valgsted, så kan du ikke stemme. De finder nok ud af at sende dig til det rigtige valgsted (ud fra din adressse), og så skulle du jo gerne nå dérhen inden lukketid.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-11-07 08:45

Nu hvor din mor ikke passer på dig, skal de selv lære at passe bedre på dine ting.

Selvfølgelig kommer du til at afgive din stemme. Jeg har selv flere gange være valgtilforordnet.

hawaii7

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-11-07 13:43

Min kone og jeg har ikke modtaget valgkort. Ved henv. til kommunen, fik vi det svar, at det var der mange andre der heller ikke havde fået, men vi skulle blot medbringe sygesikringsbeviset. Velankommet til stemmestedet, er der rimelig stor forviring. Ved "vores bord" skal de nu afskrive vores sygesikringsbevis + de andre, som heller ikke har fået noget valgkort. Kl. var ca 13.45, så der var heldigvis ikke laaaaaaaaang ventetid. Jeg spurgte derfor hvad der var gået galt? Nogen skulle til at andet bord, mans andre blev sendt til et nyt afstemningssted. De viste knap nok hvad der var gået galt, men det var noget med, at det var et privat firma, som stod for det med valgkortene. Den "siddende" reg. har nok privatiseret dette arbejde!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-11-07 14:08

Citat
Taber kortet

Som tidligere nævnt, så skal du medbringe ID og håbe på at ingen har brugt dit valgkort. Din stemme kan kun bruges 1 gang.

Godkendelse af svar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 13-11-07 14:15

ja okay, må da håbe at jeg har tabt det et sted hvor ingen finder det - før i morgen ...

men tak!