/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Kaffekande med mølle-motiv
Fra : Ysseven
Vist : 1026 gange
100 point
Dato : 11-11-07 21:39

Hej derude!

Min datter har spurgt mig om hjælp til at finde frem til noget porcelæn med en mølle på...

Hun har på et tidspunkt set en kaffekande, og fik da at vide, at det var "fattigmands-porcelæn" - modsat eks. det mere ædle musselmalede. Om det var dansk eller udenlandsk vides ikke.

Er der nogen, som tør gætte ud fra disse sparsomme oplysninger?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-11-07 21:44

Hvad MÅ den koste_?

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 11-11-07 21:48

Aner det ikke...!

Men vi skal jo starte med at identificere stellet. Og så skal det findes.

Først dér finder vi ud af, om det skal være hele stellet på én gang, eller en kop ad gangen.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-11-07 21:55

Katten har NÆSTEN lige smadret mit, i jagten på en =)))&###"

Citat
Hun har på et tidspunkt set en kaffekande

Og mangler resterne / eller en KANDE til noget hun har__

Der var en masse af disse STEL på Nibe festivallen/ kræmmer_ditto

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-11-07 21:56

Men TVIVLER på det er DET, du tænker på

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 11-11-07 22:31

JEG KENDER IKKE STELLET, MEN NÅR DU TALER OM FATTIGMANDSPORCELÆN, ER DET FAJANCE DER MENES.
DET ER LER, DER IKKE ER BRÆNDT SÅ HÅRDT SOM PORCELÆN OG STENTØJ.

PORCELÆN BRÆNDES VED 1200 - 1400 GRADER
STENTØJ BRÆNDES VED 1100 - 1300 GRADER
OG FAJANCE BRÆNDES VED 900 - 1000 GRADER, OG ER SÅLEDES IKKE VANDTÆT, HVIS IKKE DET HAR GLASUR PÅ.

SÅ DU SKAL LEDE UNDER FAJANCE STEL.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-11-07 22:47

Mølle motiv, så tænker jeg på Holland

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-11-07 23:19
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-11-07 23:27

På Goggle har jeg set lidt Rosenthal porcelæn med hollandske vinmøller, dog ikke kaffekande.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-11-07 00:28

Citat
Mølle motiv, så tænker jeg på Holland

Tænkte på kan-du og PÅ Qiote ???
...

Har du MÆRKET der står i bunden på kop/ kande, ??
eller vil DU have ''næsten'' samtlige godkemdte mærker
der REGNES for ''noget''. af Auktions huse.

Tager et par sekunder, og er på ren ''dk'' html = bare åben.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-11-07 00:31

De virker ikke mere, men prøv at se ind her__
http://www.nobelantik.dk
http://www.nobelantik.dk/home.html

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-11-07 00:32
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-07 05:32

prøv at søge på "the friendly village" - det har fået et comeback for fulde drøn

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 12-11-07 18:49
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-07 19:25

mølle - eller vandmølle - for vandmøllen har the friendly village med garanti på flere kander - også termokander

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 12-11-07 19:39

Motivet er en gammeldags vindmølle...

Og hun set en kande fra et stel, og søger nu stellet. Også efter de foreløbig fine links!