/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Carl Christian Sønderup
Fra : Påsse
Vist : 2074 gange
200 point
Dato : 11-11-07 18:46

Jeg har ledt i Kbh KB efter Carl Christian Sønderups vielse med Anne Kirsten Andersen (hun skulle være født i Kbh og viet 12-5-1881 iflg. FS) men hvilket sogn ?.

Jeg har erhvervet mig nogle postkort som er sendt til Aalborg, og jeg finder dem også i FT 1921 (men skulle iflg. ddd.dk komme til kommunen 1891)

De skulle få 3 sønner.
1 tvillingepar, Aage og Axel Brockdorff Sønderup. Axel dør. (Født Veksø ?)
Kay Brockdorff Sønderup (Født Veksø ?)

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 11-11-07 20:37

skal ikke blande mig,men har du søgt efter carl christian sønderup i sønderup kirkebog,ved ålborg.for at finde ud af hvorfor han hedder sønderup til efternavn og hvorfor der er postkort der kommer fra ålborg.

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 11-11-07 22:10

Hej ardal123

Du er da velkommen til at blande dig.

Carl Chr. Sønderups forældre hedder
Carl Theodor Brockdorff Sønderup og Ida Andrea Gierssing han er født Margrethenlund i Fakse.

Forrige generation
Joachim Brockdorff Sønderup og Cathrine Dorthea Knipschildt. Han er født i Nakskov Maribo

Forrige Generation
Søren Jensen Sønderup og Anne Sophie Lehmejer. De bliver gift Nakskov Maribo.

Slægten kommer til Nordjylland Overskoven Aasted, da Frederikke Søline Sønderup fra Margrethenlund, gifter sig med Carl Conrad Voss 16-5-1836

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 12-11-07 10:35

tak påsse.

det var bare en indskydelse.

m.v.h. herluf

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-11-07 14:02

Hvad så Ejner her, hører han ikke til familien:
"
SONDERUP, Ejnar Bjorn Brockdorff      Birth Date:   7 Apr 1888
   Christening Date:   22 Apr 1888   Hillerod, Frederiksborg,
   Father:   Henri Thor Brochdorff SONDERUP
   Mother:   Martha Johanne LARSEN
"
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-11-07 14:08

Det må så være farfaderen
"
SONDERUP, Joachim Brockdorff      Birth Date:   29 Jan 1857
   Christening Date:   5 Apr 1857   Recorded in:   Ugerlose, Holbaek, Denmark
   Father:   Peter Vilhelm Emil SONDERUP
   Mother:   Pauline Albertha JANSEN
"
Hilsen igen. Svend

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 12-11-07 15:58

Godt nok er vi hurtige i vores familie, men vi bliver trods alt ikke bedsteforældre som 31 årige.

Personerne hører til familien i en anden sammenhæng (dem har jeg)

Det er også mest deres vielse jeg er ude efter.

Påsse