/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Format a:
Fra : taunusanden
Vist : 616 gange
100 point
Dato : 10-11-07 22:20

Hvordan formaterer jeg en 720kb disk med Windows XP?

Det er lavet så "smart" med xp at man kun kan vælge 1,44mb

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-11-07 22:28

Ka' PMdos ikke klare den fra DOS ?
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-11-07 22:32

Det kunne man under DOS 6.2
Kan du installere dos via disketter.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-11-07 22:38

Den knoldogtot må vist ikke tages ud, under kørslen.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 10-11-07 22:41

Tak for forsøget, men pmdos kunne desværre ikke klare opgaven

Jo, dos 6.22, win95 & 98 kan fint gøre det. Det er bare "besværligt" at skulle finde min gamle 486 bærbare frem hver gang jeg skal formatere en af de disketter

Og det er nok ikke en god ide at installere dos oven i min XP

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-11-07 22:50

Harddiskskuffe med indbygget DOS 6.2
Win 3.11
(og måske lidt gamle spil som tetris i sort/hvid)

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 10-11-07 23:07

Ej, det jeg er ude efter er, et smart lille program der kan formatere 720kb disketter. Mens jeg er i XP

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 10-11-07 23:15

If you have Windows XP and a 1.44MB disk drive, I don't think it supports formatting low density diskettes like the 720KB without using the Command Prompt (Start > Programs > Accessories > Command Prompt). To format your 720KB diskette(s) on Windows XP, go to the Command Prompt and use the following command: format a: /n:9 /t:80

som jeg fandt her:
http://www.digitsmith.com/old-school-tajima-445.html

Godkendelse af svar
Fra : taunusanden

Dato : 11-11-07 01:13

Super

Takker mange gange

Lige det jeg havde brug for

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-11-07 09:44

Ja så kan du komme videre med din maskine.
Som her fra Horsens Industrimuseum.
http://peecee.dk/?id=77928

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-11-07 10:03

Ikke helt ligesom den model
Men tæt på

Jeg leget lidt med noget netværks opsætning på en A600. Ja ja, super fin 2,5" IDE harddisk er nem at finde, men at udvide den 1mb ram den har, ja så må jeg sgu vente på stumper fra england..

Men jeg har også en magen til den A1200 på billedet, den er ved at blive bygget i tower

Okay, jeg kan formatere disketten til 880kb med min A4000, men så kan den skide PC ikke læse disken. Amiga 4000'eren er nu også på nettet, men når jeg nu lige bruger PC'en, så er det rart at have muligheden, når man lige har sat sig det for.

Men jeg mener at have bevis for at XP ikke er ret meget bagud kompatibel, hehe..