/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
cvrnummer
Fra : veravera
Vist : 541 gange
20 point
Dato : 10-11-07 16:58

Jeg vil gerne have et monsnummer altså et såkaldt cvrnummer. Jeg skylder i gammel skat, er det en forhindring. Jeg er ikke gået konkurs eller noget, det er 'kun' gl personlig skat

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 10-11-07 17:01

Skulle ikke være noget problem.

Men bare prøv via webreg.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 10-11-07 17:07

Nej, du kan altid blive momsregistreret.

Skat kan efter en konkret vurdering stille betingelser såsom kortere momsperiode (fx månedsafregning) eller direkte sikkerhedsstillelse. Det sidste er vist kun noget man gør overfor notoriske momssvindlere.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-11-07 17:24

Størrelsen af din "gamle gæld" har nok også en vis indflydelse.

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 10-11-07 18:11

du kan altid blive momsregistreret,eller rettere sagt når du har en vis omsætning (ca 50000)

skal du være momsregistreret..så bed du bare din revisor om at ordne det for dig,hvisdu bruger en sådan.ellers skal du henvende dig hos told og skat.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 10-11-07 20:50

Det er ikke et krav at man skal have omsætning over 50.000 for at blive momsregistreret.
Men det er et krav at har man omsætning over 50.000, så skal man være momsregistreret.

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 11-11-07 10:43

Hej

Som jeg har forstået det, så skal der være faldet en dom for at du ikke må drive virksomhed, og det er jo ikke sket her.

Jeg hjalp en i gang for cirka et år siden, han skyldte lidt under hundrede tusinde i gammel moms og skat.

Skat krævede at han afregner moms hver måned, og de skulle have et budget, så de var sikker på at han betaler et fornuftigt beløb i B-skat - samt krævede de et rimeligt afdrag hver måned på den gamle gæld.

De var meget fornuftige, og gjorde det også klart, at hvis han ikke overholdt aftalen, så "faldt hammeren" - men lige præcist hvad de havde af sanktioner, det blev faktisk ikke nævnt.

Muligheden for sikkerhedsstillelde - enten i form af et kontant indskud, eller en bankgaranti - blev kort vendt, men det sagde de selv ikke var nødvendigt, pga. gælden ikke var større.

Hilsen
Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : Malik

Dato : 11-11-07 12:05

Du har faktisk også mulighed for at læse mere på disse links:

http://www.tax.dk/pjecer/moms_momsregistrering.htm

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=17030
Gå evt. ind under kapitel 12.

De mange andre der har besvaret dine indlæg kan vel også være til din hjælp.

Mvh. Bjarne Malik