/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Bloker filoverførsel i MSN
Fra : pewpewlaz0rz
Vist : 719 gange
50 point
Dato : 09-11-07 09:28

Nogen der ved hvordan man blokerer al filoverførsel i MSN, så man hverken kan sende eller modtage. Enten som om at de bliver afvist, eller aldrig kommer op?

Det er mit arbejde der søger det, da vi i øjeblikket er befængt med lidt virus.

Være venligst sikker på dit svar, og ikke bare google svar :)

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 09-11-07 09:36

Indstillinger, ude til venstre er der så

Filoverførsel, tryk på det, så kommer der en boks til højre, tryk på afvis automatisk filoverførsel for ukendte filtyper

Accepteret svar
Fra : Octon

Modtaget 60 point
Dato : 09-11-07 09:48

Det er lidt et problem det du søger fordi vis du gør det som Olesen siger kan brugeren med bare lidt fornuft, gå ind i instillinger i programmet og fjerne dette hak.

Du kan blokere for portene i msn, men du kan stadig overføre det går bare vildt langsomt fordi msn kan også bruge de admenelige webporte.

Men vis du på maskinerne installere en tideligere version ind 6.0 kan du blokere dine porte i firewallen også skulle der ikke slippe noget igennem

Porte som skal være lukket:

838 : TCP MSN Messenger (Gamevoice).
1863 : TCP/UDP MSN Messenger.
190 : UDP MSN Messenger.
6891 : TCP MSN Messenger Filoverførsler - portene 6891 - 6900, en port pr. fil overførsel.
6901 : TCP/UDP MSN Messenger Stemme samtaler

Men du skal lige tjekke med din router fordi det kan godt være forskelligt til router til router men de fleste routere køre med de her porte.

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 09-11-07 09:53

Oleson: Ja det ved jeg godt. Og jeg har undersøgt hvilke filer den blokerer, og den blokerer desværre ikke alle.

Octon: Og så blokerer den for al overførsel af data, udover tekst?

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 09-11-07 10:00

Ja teksten køre af en anden port, så det skal du ikke være bange for.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 09-11-07 10:04

Vis det er i ikke kan få det her til at virke kan i også bare sørge for at blokere for så folk ikke kan installere messenger og så søgre for at alle køre webmsn, for i web msn virker funktion file overførsel ikke på grund af at den køre over messengers server.

Men self det er også meget mere ustabilt og langsomt.
Men det var jo self bare en anden løsning vis det andet gik helt galt

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 09-11-07 10:05

Er der nogen måde man kan tilføje flere filtyper til "afvis automatisk filoverførsel for ukendte filtyper" ?

Fx gennem en .reg fil?

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 09-11-07 10:06

Octon: Ja det er selvfølgelig en mulighed, men da det går langsomt og er ustabilt går det ikke, da vi bruger msn meget til kommunikation til andre lande og andre i firmaet.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 09-11-07 10:17

Der vil du få endnu et problem, du har at gøre med et microsoft produkt så det er svært at lave et 3 parts program som som går ind på de porte og hiver den trafik væk som ikke skal bruge.

Men jeg ved godt hvad du tænker på ligesom når du hiver ned fra en eller anden web side også har du bloket for alle .zip .exe filer osv.

Men så vidt jeg ved kan du ikke gøre det på denne måde, det er enten alt trafik eller ingen trafik over din msn.

Men i kan jo altid sætte en ftp server op, trafiken vil blive hurtigere og folk kan bruge den via deres web browser til overføre filere til hinnaden.

Vis jeg må spørge hvor mange klienter har i der skal ligge og overføre filere via msn og er det kun til internt forbrug eller er det også til andre uden for ?

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 09-11-07 10:19

Ingen klienter overfører ting over msn. Der har vi FTP servere til. Men det er til at snakke med dem :)

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 09-11-07 10:29

Så du vil overføre ting fra ftpen til msn klienterne. vis du gør det denne her vej rundt tror jeg faktisk godt stadig du kan overføre filere vis du bare gør det internt fordi der vil det jo ikke gå over firewallen der vil det gå igennem jeres opsatte switch til den interne trafik.

Så vis du lukker disse porte burde det virke som følgene:

1) alt file msn trafik ud og ind til internettet vil blive lukket
2) vis du stadig er bag firewall skulle 2 klinter godt kunne overføre til hinaden, og der burde jo ikke være virus i de filer

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 09-11-07 10:38

Der skal overhovedet ikke være nogen overførsler over MSN. MSN er bare til at snakke med klienter, intet andet! OG derfor skal ALT overførsel blokeres på msn, da det ikke skal bruges, og derfor er en sikkerhedsrisiko for ikke så "smarte" pc brugere som os andre.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 09-11-07 10:49

Okay er du klar nu kommer svaret. DAM DAM DAMMMM <-- spænnings musik.

Hardware firewall <-- fra din router & nu kommer det............................... SOFTWARE FIREWALL så er der lukket og slukket for ingåne og udgåne til nettet og internt. Og vis der enlig er noget der slipper igennem kommer det ikke igennem den anden, det er da smart.

Men en advarsel husk at sætte jeres software firewall rigtigt op og kun luk for de msn porte vis det nu er det enste i skal spære inde fra, for ellers kan i godt få nogle interne mail problemer og sådan noget.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 09-11-07 17:45

hm hvorfor ikke bare uinstall MSN så er problemet løst .

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 09-11-07 19:06

ocorner: Nok fordi vi bruger det på arbejdet til at snakke med klienter og folk der udfører opgaver for os i andre lande?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 09-11-07 19:08

ok

Kommentar
Fra : peque

Dato : 13-11-07 15:23

Der findes jo så andre muligheder så.

Hvis I brugwer det så meget - hvorfor sætter du ikke jeres egen Jabber server op på en linuxbox, og dermed bruger dennes opsætning til at blokere filoverførsel. - eller et andet chat program der findes nu nogle stykker - og dermed er du ud over dette problem.

Der kan du så også en afinstallere MSN totalt , totalt blokere dette eller lign - plus I vil evt have jeres egen "lukkede" server og endnu bedre - ikke bruger lukket software!

I har den samme chat klient mm - Men samtidigt kan i logge hvad der snakkes om (hvis det evt er et problem) samtidigt med I kan styre det hele selv!
Det har jeg da gjort i mit firma netop for at undgå alt det bøvl mm

Godkendelse af svar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 13-11-07 15:35

Tak for svaret Octon.