/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Ny RAM?
Fra : dogvillestar
Vist : 815 gange
100 point
Dato : 08-11-07 13:21

Jeg mangler noget mere RAM til min pc!
Men er lidt i tvivl om hvilke jeg skal købe?

Min pc har disse specs.;

Intel Core 2 Duo Processor E6300 (1,86 GHz, 2 MByte L2 Cache mit 1066 MHz FSB)

---> 1024 MByte DDR2-RAM - 533 MHz, 64 Bit-Technology <---

320 GByte Haddrive (S-ATA, 8 MByte Cache, 7200 rpm)

NVidia Geforce 7650 GS Grafik mit HDMI (256 MByte DDRII, DVI out)

3-in-1 TV Tuner, DVB-T, DVB-S and analogTV

16-X Duallayer DVD+/-RW- with Lightscribe-Technologie

16-X DVD-ROM-
WLAN 54MBit/s (IEEE802 – 11 b/g) + LAN

Se evt. pc'en hér -->
http://www.discountfan.de/artikel/november-2006/aldi-pc-medion-md-8818-grossbritannien-aufgetaucht-1713.php
(Sorry, siden er tysk, men de tekniske specs. er til at forstå!)

Har på Zitechs side kigget på disse RAM klodser -->
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=155390 - eller
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=157753

Mit spørgsmål er;

Passer de til min pc ?
Og hvilke af de to slags(hvis de passer!) er bedst ?

Med venlig hilsen

Torben Larsen

PS.
Hvis der er nogen der kender et billigere sted så smid et link!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-07 13:25

Prøv at lade scanneren her køre: http://www.crucial.com/uk/systemscanner/ den vil finde hvilke RAM du har og hvad du kan udvide med, de vil også gerne sælge RAMene men bare du får at vide hvad du skal bruge, så kan du købe et andet sted

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-11-07 13:28
Kommentar
Fra : aloneball

Dato : 08-11-07 13:36

Check specifikationerne på dit motherboard. BUS frekvens og antal ben skal passe.

Umiddelbart ser de to Zitech klodser ud til at have samme specifikationer som den eksisterende, så jeg ville sige ok for det. Men check lige www.edbpriser.dk for en evt. bedre pris.

mvh Jonas

Kommentar
Fra : akrolle

Dato : 08-11-07 13:55

køb en ddr2 ram,ca 800.-ddkr.på 1 gb.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 09-11-07 10:42

Det beste ville være vis du tog den gamle ram klods ud og så vilke et mærke det er, 2 af samme slags arbejder som regl best sammen, og når du har skaffet alle dine info om ramne går du in på www.shg.dk og finder dem, og bestiller.