/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvem vil dyrene stemme på
Fra : mulberry
Vist : 727 gange
150 point
Dato : 07-11-07 13:20

På denne oversigt kan du se de forskellige partiers holdninger til forskellige dyrevelfærdspørgsmål.
http://www.dyrenesvalg.dk/skema.html
Har det nogen betydning for hvordan du vil stemme?

Hvad er mest afgørende ved et parti for at du vil stemme på netop dem?

Har du overvejet at stemme blankt? http://www.stemblankt.dk/

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-11-07 13:44

1. Betydning--ja, men ikke afgørende.
2. Hvad er mest afgørende--tjaaa--deres politik
3. Nej

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-11-07 14:18

Vil det sige at hvis vi ikke stemmer på nogen, så bliver folketinget tomt.

Så er det da godt at vi har Hendes Majestæt Dronning Magrethe til at ta' over.

De spørgsmål er for svære for mig, så jeg bruger igen dart-metoden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-07 19:05

Som god Radikal vil jeg lade fornuften råde fra spørgsmål/problem til svar/løsning

Dialog, interaktion, empati, erfaring og reflektion er vitale elementer i den synergi som skal til for, at skabe nyttige værktøjer for opnåelse af konsensus, når en beslutning skal træffes!

</IMHO>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-07 19:11

Alle hunde ka' synge med på denne melodi:

http://www.civildefensemuseum.com/sirens/soundsvids/t1356803atk.mp3

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-07 08:57

Citat
Som god Radikal vil jeg lade fornuften råde fra spørgsmål/problem til svar/løsning

Og løsningen bliver som sædvane - INGEN

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-07 08:59

Citat
Har det nogen betydning for hvordan du vil stemme?

Kun hvis jeg var Dr. Doolittle.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-07 18:04
Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-07 18:09

Man skal være god mod dyrene - ikke noget med skamskydning - den skal sidde første gang....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-07 18:12

Citat
Hvem vil dyrene stemme på ?

</ABEN>

..selfølgelig !

..så den ka' gi's videre

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 08-11-07 20:59

1) Selvom dyrevelfærdspolitik ikke står højest på emnelisten ved dette valg, er det selvfølgelig interessant at se på det. Men ovenstående liste ændrede nu ikke væsentlig ved mine synspunkter... Jeg stemmer stadig rødt, selvom nogen ville kalde mine holdninger skotskternede... Måske derfor var jeg tidligere marginalvælger mellem SF og Kristeligt Folkeparti, men Kristendemokraterne er blevet for konservative...

2) Det mest afgørende er om politikken stemmer overens med mine holdninger - både ideologisk og realpolitisk...

3) En blank stemme tømmer ikke folketinget! Den er bare rent spild... Og med mindre du er marginalvælger på midten, burde det ikke være så svært:
De blå vil have stabilitet - de røde vil have øget velfærd
-Enhedslisten er grænsende til revolutionære, og stemmer ofte mod forslag, de ikke selv har fremsat...
-SF er demokratiske socialister, der især taler arbejdernes sag...
-Socialdemokraterne er så brede, at de strækker sig fra demokratiske socialister til socialliberalister, og dermed repræsenterer de både arbejder- og mellemklassen...
-Det Radikale Venstre var oprindeligt lærerne og funktionærernes parti, men dækker nu bredt i middelklassen. De Radikale kan være svære at definere præcist, men den bedste definition ses nok i årsagen til stiftelsen: Venstres højredrejning. De er altså radikalt længere mod venstre end Venstre. Ideologien er social liberal og partiet er et midterparti.
-Venstre var oprindeligt bøndernes parti, men repræsententerer i dag mest storfarmere, mellemledere og topchefer. Ideologien er liberal, hvilket vil sige fokus på pesonlig frihed, privat ejendomsret og minimal kontrol. Fogh er dog med årene gået fra at være ærkeliberal - hvor han skrev om minimalstaten - til at være mere konservativ og tale om ansvar.
-Konservative var oprindeligt godsejernes parti, men idag repræsenterer de også topchefer, virksomhedsejere, storaktionærer mv. Ideologien minder om libaralismen med fokus på den private ejendomsret og personlig frihed, men adskiller sig ved talen om social ansvarlighed.
-Kristendemokraternes ideologi kristendemokratismen er i bund og grund konservativ. Det kristne menneske- og livssyn giver dog et større fokus på social ansvarlighed og borgerlig anstændighed. I øjeblikket er de dog midtsøgende, peger på Helle Thorning-Schmidt og har til dels opgivet mærkesagen - abortspørgsmålet.
-Dansk Folkeparti var i begyndelsen ultraliberal som sit søsterparti Fremskridtspartiet, hvorfor nyrup i sin tid hævdede, at de ikke var stuerene. Partiet står for stramningerne af udlændingepolitikken og medlemmer af partiet har været politianmeldt for overtrædelse af racismeparagraffen og Pia Kjærsgård har fået en bøde for overtrædelse af våbenloven (besiddelse af og trussel med peberspray). I de senere år er partiet med sociale tiltag rykket ind i slipstrømmen af de Konservative og har derved paradoksalt nok givet plads til Venstre yderst til højre i Folketinget.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-11-07 10:47

Mon der også er nogle kvinder der har noget at sige ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-07 20:43

Citat
2) Det mest afgørende er om politikken stemmer overens med mine holdninger - både ideologisk og realpolitisk...

Nøeh... det er jo nok derfor du står som medstifter af dit eget parti gywerd

..men din karakteristik af Det Radikale Venstre savner den historisk korrekte fremstilling af et parti stiftet på baggrund af husmændenes opgør med adlens og storbøndernes indflydelse på Venstres politik.

De Radikales væsentligste politik er: Løsninger fundet gennem dialog, smidighed og samarbejde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 11-11-07 16:19

Tak Molokyle... Det var den glimrende beskrivelse jeg savnede... Og det passer jo meget fint rent historisk... Husmændene havde fod under eget bord, mens land- som byarbejdere sjældent havde fast ejendom. Derfor er arbejderne mere venstredrejede end De Radikale, der igen var mere venstredrejede end storbønderne... Det kompletterer billedet... Set fra det synspunkkt må De Radikale have potetielle stemmer i CDs bagland: arbejdere med fast ejendom, der har oplevet, at dialogen med arbejdsgiverne gav pote...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-11-07 06:25

mulberry -> Du fortjener jeg prøver at svare dig seriøst:

ad. 1) Delvist. Jeg støtter på ingen måde at dyr mishandles. Derfor skal de have ordentlige forhold under deres opvækst, som tilgodeser deres naturlige adfærd. (Jf. minks adgang til svømmevand).

Jeg er uenig med mine partifæller i Det Radikale Venstre omkring kommerciel udnyttelse og handel med sæl. Der kan sagtens gennemføres en økologisk bæredygtig afskydning/nedslagning af sælbestanden (bl. a. i Danske farvande) uden at det truer den naturlige sælbestand.

Som et kuriosum kan jeg nævne, at det nu IKKE er dyremishandling at aflive babysæler med kølleslag. Det er rent faktisk en mere human drabsmetode end afskydning eller fælder. Det er f.eks. præcis således at isbjørne nedlægger sæler: Med ét slag!

Den væsentligste årsag til den følelsesladede debat omkring aflivning af babysæler skyldes en verdensfjern sublimering opstået på baggrund af ordsammenstillingen: BABY og SÆL, som dermed menneskeliggøre disse vilde dyr. Det er sælunger ..IKKE babyer!

ad.2) En blank stemme vil være en stemme på den borgerlige fløj i folketinget.

gywerd -> Man kunne også vende din konklussion 180 grader:

Set fra dét synspunkt må CD have potetielle stemmer i Det Radikale Venstres bagland

</MOLOKYLE>

Annuller spørgsmålet
Fra : mulberry

Dato : 14-11-07 16:54

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål