/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hvad er dette
Fra : leob
Vist : 587 gange
100 point
Dato : 07-11-07 08:59

Nogle gange i den sidste tid får jeg sådanne mails uden indhold og fra og til mig ubekendte
Citat
Rhonda Warren (stegnerbvisog@lacompagnienumerique.net Til: Josefina Cc: Holly

Jeg sletter den uden videre, men ......
Adresser m.v. er forskellige hver gang.
Jeg har masser af anti-propgrammer og ingen fanger den. Hvad er det - og er det farligt?
Jeg kører XP Pro,. Outlook, TDC

leob

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 07-11-07 09:03

det har jeg fået i lang tid så jeg venter spændt på svar..
jeg blokerer dem men der kommer alligevel mails fra alle mulige mærkelige
Jeg håber du får et brugbart svar

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 07-11-07 09:04

Velkommen til spam-klubben .... tilsyneladende 'uskyldig' spam. Slet det og lev lykkeligt videre uden. Jeg kan anbefale Gmail, der har et rigtigt godt (indbygget) spamfilter. Så slipper man for selv at rode med installation af ekstra antispamprogrammer, og et emailprogram på computeren. Check www.gmail.com - også på dansk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-07 09:10

Jeg er blevet anbefalet Cactus anti spam, og jeg må sige, efter jeg har fået opdraget det, virker det upåklageligt.

I starten røg alt i alm. mail, men der er et "træningsområde" hvor man klikker af for spam, efter nogle gange, har programmet lært det, og spam ryger direkte ud

http://www.codeode.com/spamfilter/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-07 09:20

hmmmmm det ser ud til det er noget der pt escalerer en del lige i øjeblikket - spam - spoofing etc - de tomme emails bør man under ingen omstændigheder åbne da de i virkeligheden ikke er blanke/tomme og kan indeholde skidt og møg.. gælder for den sags al mail man ikke kender.

leob - du har vist da åbnet de mail siden du ved de er blanke

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-11-07 09:56

Jeg benytter også den gratis gmail fra google med et dejligt spamfilter, hvor man altid lige kan se om der skulle være smuttet noget rigtigt med i spamkassen.
Google har samtidig masser af plads til alle mine mails og så kan jeg bruge den fra udlandet ved rejser.

Samtidig har jeg andre mail-konti som videresendes til min gmail.

Du kan få en gmail her:
http://www.google.dk/ig?hl=da

Kommentar
Fra : leob

Dato : 07-11-07 10:47

Til mirit
tja, idet jeg i Outlook 3. kolonne får vist indholdet af det markerede i 2. kolonne. En egentlig åbning så jeg får mailen vist i fuldskærm (ved at klikke på den) gør jeg ikke ved den slags.
Bør jeg de-aktivere læseruden?

Til I andre
Jeg har udmærket kendskab til alle de pærogrammer I foreslår. Som jeg skrev: Jeg har anti-programmer, så det er ikke egentlig spårgsmålet, men mere HVAD ER DET FOR NOGETY
leob

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 07-11-07 10:50

spam ved du nok hvad er

spoofing kan du læse lidt om her :

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=spoof

og ja - du bør altid deaktivere visningsruden af sikkerheds hensyn (skidt kan liste sig ind via den desværre)

Godkendelse af svar
Fra : leob

Dato : 07-11-07 10:58

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-07 11:01

velbekomme

ps... du kan tilmelde dig gratis her: http://www.malwarecheck.dk/forum/

gå i kategorien hijackthis of følg vejledningen samme sted - læg derpå dine logs ind med en kort beskrivelse - du KAN uden at vide det have noget skidt du helst skal af med - og som de normale beskyttelsesprogrammer ikke fanger