/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Politisk tale - Emne?
Fra : Mille_1907
Vist : 5083 gange
35 point
Dato : 06-11-07 19:22

Hej alle kære med-kandu-brugere!

Vi har i min gymnasieklasse fået til opgave at skrive en politisk tale, der er på ca. 2 minutter. Jeg har gået og fiflet med tanken om at skrive om Danmark unikke ytringsfrihed, men kan man kalde det en decideret politisk tale? Men nu kommer I ind i billedet: Hvad ville du skrive om, hvis du skulle holde en politisk tale? En oplagt mulighed kunne være valget, men jeg tror jeg skal begrænse mig lidt. Hvad kunne man tale om specifikt fra valget?

Med håb om gode svar,

Camilla.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-07 19:31

Hvad ANDRE ville skrive om kan du da ikke bruge til noget

Det er DIN PERSONLIGE mening du skal give udtryk for og ikke andres

PS....

Jeg ville helt klart foreslå gratis is til børnehave børn - HVER DAG....

Kommentar
Fra : Mille_1907

Dato : 06-11-07 19:43

Det indlæg synes noget pjattet

Lad mig foreklare dig en ting: Jeg er så heldig at have en holdning til stort set ALT! Så min plan var, at en eller anden fortalte mig et genialt emne, og så forholdte jeg mig til det. Men ja, du har da lidt ret.

Det ville børnehavebørnene elske. Men er det mon for deres eget bedste?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-07 20:02

Næhhh....

Men populært og dermed politisk

Hvad med "en gratis øl" til fædrene der henter og bringer deres børn - men KUN fædrene.....

Kommentar
Fra : Mille_1907

Dato : 06-11-07 20:20

Du har fået dig en mærkesag (-: Men ja, hvis man kan have en mærkesag som at få morgensangen tilbage i skolen, så burde man vel også kunne inføre gratis øl.. i børnehaverne-- dog heldigvis til fædrene (-:

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-07 20:27

Det ENESTE du IKKE skal snakke for meget om er ALT vedr. anden etnisk baggrund......

Det hænger folk ud af halsen i denne tid......

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-11-07 20:28

Jeg syntes det ville være et udmærket emne, og det syntes Pia sikkert også.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-07 20:31

Ja - til diskussion - ikke til en tale......

Kommentar
Fra : Mille_1907

Dato : 06-11-07 20:34

Det kan I have ret i. Overvejede at inddrage Enhedslistens Asmaas uheldige kommentar i Irakkrigen. Generelt bare at definere, om man evt. skulle indskrænke ytringsfriheden? Men jeg vil godt lige have det slået fast: Er en tale om en af Danmarks unikke værdier, ytringsfriheden, en politisk tale? Kan man definere det sådan, hvis man ser på det lidt firkantet? Hvis man nu inddrager Muhammed-krisen, DF, Fogh osv..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-07 20:40

En politisk tale skal indeholde en sag du "brænder" for......

Ytringsfriheden kan ikke bruges da den IKKE umiddelbart kan ændres......

Så skal vi da have en ny grundlov.....

Kommentar
Fra : Mille_1907

Dato : 06-11-07 21:51

Jeg brænder fx for at Holocaust-benægtelse skal ulovliggøres, at man ikke må udtale sig om ens holocaust-revisionisme, og at man skal genoverveje ytringsfrihedens grundlæggende værdier. Ytringsfrihed bør gælde alle, men alligevel er der noget, der hedder majestætsfornærmelse. Hvis du udtaler dig uheldigt om dronningen, får du en straf. Jeg synes, det er lidt modsigende til ytringsfriheden. Er det nok?

Jeg synes selv, at det er et fint emne, da det er specielt dansk. Men hvis den halter, vil jeg gerne have andre forslag

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-11-07 23:00

Jeg synes at du skal tale om alt det som politikkerne ikke taler om men som betyder meget for dig.

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 35 point
Dato : 07-11-07 00:57

Hvad er de mulige konsekvenser af Holocaust-benægtelse?
Hvad betyder det for samfundet i dag?

Så har du muligvis argumenterne til din tale om, hvorfor du mener Holocaust-benægtelse skal gøres ulovligt?

Godkendelse af svar
Fra : Mille_1907

Dato : 07-11-07 10:28

Den godtager jeg, hjkofoed. Så tror jeg, at jeg vil koncentrere mig om det specifikt. Nu går jeg i gang med at lave den (-: