/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Forbindelse til netværksdisk
Fra : guffeluf
Vist : 484 gange
100 point
Dato : 06-11-07 12:59

Hej.

Håber der er en her som kan hjælpe. Jeg har en netværks HD, som jeg ikke kan oprette forbindelse til.
Jeg kører win xp home, og min disk er en synology DS-106e

Jeg kan ikke finde den på mit netværk. Er der en der har en guide til hvordan man kan få forbindelse?
Jeg har forsøgt at finde den på mit netværk, men den er der ikke.

Trine

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-11-07 13:14

Start din netværksdisk.
start en browser internet Explorer eller firefox
Skriv i adresselinien:
http://192.168.1.1 og tryk enter
Det kan være at din netværksharddisk bruger en anden adresse.

Når du er "inde" så kan du ændre forskellige ting bl.a arbejdsgruppenavn.

Det er faktisk en lille server du har, og defor skal den også indstilles så alle dine filer ikke bliver offentlig tilgængelig.
http://www.synology.com/enu/products/DS106serise/index.php

Jeg kører selv med en Allnet 6200 som ca. kan det samme.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-11-07 13:26
Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 23-11-07 14:14

Jeg tror hele problemet ligger i et kodeord, som du selv har skrevet: "Windows XP Home"!
Home versionen er ikke optimal til brug på "hjemmenetværk".

- men som e.c skriver, så skal du sikre dig at Synology disken er i samme arbejdsgruppe, som din computer er. (Tryk på Windows tasten - på dit tastatur - og hold den nede. Tryk nu på Pause tasten, så åbner egenskaber for system...)

Samtidig skal du sikre dig, at din computer og netværksdisken har ip-adresser, som ligger indenfor samme område. Det vil sige: Hvis din netværksdisk har ip-adressen 192.168.1.2 og en subnetadresse, som er 255.255.0.0 og en gateway der er 192.168.1.1, så skal din computer have samme subnet og gateway + ip-adresse som er 192.168.1.x.

/Peter

Annuller spørgsmålet
Fra : guffeluf

Dato : 24-11-07 13:15

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål