/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
MSI pakke
Fra : zith
Vist : 623 gange
65 point
Dato : 05-11-07 13:11

Hej

Jeg skal have lavet nogle MSI pakker som jeg skal have installeret rundt i firmaet. Det skal være sådan at jeg kan smide dem i en policy eller lign. og de installere sig selv.

Nogen der kender et program til det?? det skal gerne være til at finde ud af og ikke for kompliceret.

Mvh.
Zith

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-11-07 13:58
Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-11-07 15:44

Du kan normalt bare aktivere din *.msi f.eks. via et loginscript....

f.eks.:
"\\<servername>\<sharename>\\<installer name>.msi" /qb

For at se hvilke muligheder/options du har til din msi installer, så skriv msiexec i kommandoprompt

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-07 02:08

Citat
berpox

DER blev ?? skrevet om en/ t INSTALLERING/ s program
TIL ANDRE MASKINER

LIG MED EN MEDLØBER_ bare smid skidtet i drevet og håb PÅ DET VÆRSTE
Minus virus og ANDET.

Har en PRO, ___ o.s.v
Men kender dig IKKE så__

Den VIRKER bare___ men er DET BARE +++ det for at lave /
på andres maskiner.
Så glem dette indlæg
Så brug OVENNÆVNTE link, som er GRATIS
Og VIRKER til begyndere___

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-07 02:12

Glemte

Hader hjemme pakkede filer
der skal UDPAKKES_ især som EXE.fil

Men __alle sine behov
Hader BARE, at klikke på en SÅDAN fil
da den IKKE kan SCANNES, før det er FOR SENT

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-07 02:13

Og den hører jeg sikker maget fra.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-11-07 13:32

disken..... det er helt normalt at kunne installere på klienter via loginscript på denne måde.

Især hvis man ikke kan/vil distribuere direkte via Active Directory.

Men da brugerne via Active Directory sikkert er tildelt forskellige login-scripts, så er det let at lægge msi installeren i loginscriptet uden yderligere brugerinteraktion.

Hvis man vil gøre det lidt mere fancy, så anbringer man lige et installationscheck (en IF sætning)i scriptet forud for en eventuel installation.....

Det er ikke svært.....

Eksempel:
Kode
IF NOT EXIST "c:\program files\<program folder>\<program executeable>.exe" "\\<servername>\<foldername>\<installer name>.msi" /qb

.... det hele skal stå på én linie i *.bat filen (login-scriptfilen)

.... og så behøver man ikke ekstra programmer....

Kommentar
Fra : zith

Dato : 07-11-07 10:09

Disken: Det program du kom et link med... virker af hat hehe. den går død hele tiden og man kan ikke rigtig nå at bruge det overhovedet.

Men så vidt jeg lige kan forstå på det program kan man ikke lave en msi fil som er selvinstallerende

Altså lidt på samme måde som man ville installere Office på via en mst fil hvor alle indstillingerne er sat og man bare skal starte den.

Det er sådan et program jeg mangler...

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-11-07 10:49

Zith:

1) Er der tale om, at du har et antal programmer du vil have installeret hos klienterne?
2) Hvis ja til 1, har alle programmerne en *.msi fil som de kan installeres fra?
3) Hvis ja til 2, skal alle programmer installeres i standardfolderen?
4) Hvis ja til 3, så følg min metode.

Hvis du har specifikke opsætninger til programmerne, og disse er gemt i registreringsdatabase og/eller *.ini filer eller lignende, så kan disse også aktiveres og/eller kopieres til den rigtige placering på klienten via et login-script.

Hvis det ikke skal ske i et loginscript, så kan du lave din egen "install.bat" på netværket, som så skal aktiveres hos den enkelte klient.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 07-11-07 13:35

Det jeg gerne vil have er at lave en msi fil til hver enkelt program (f.eks. adobe) og vælge de opsætninger den skal have (f.eks. hvor den skal ligge henne osv.) sådan at brugerne ikke bliver generet af en installation de skal tage stilling til.

Det at få dne til at kører kan jeg sagtens finde ud af, men er det at lave sådan en msi fil.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-11-07 16:13

Det kan du ganske simpelt ikke, med mindre softwareleverandøren leverer programmet med en MSI installer, der samtidigt tillader dig options til at angive installationsfolder m.m.

MSI installeren vil i sådanne tilfælde som regel "kigge" i en initialiseringsfil der fortæller MSI installeren hvordan programmet skal installeres....
Fiktivt eksempel:

Kode
[InstallPath]
%programfiles%\MyApplicationName
[InstallPath]
%programfiles%\MyApplicationName\%username%
[UserSettings]
\\<servername>\<sharename>\<foldername>\usersettings.reg

Hvis det er en alm. eksekverbar installationsfil (install.exe , setup.exe ell. lign.) er der ikke noget at gøre, med mindre disse eksekverbare filer er forsynet med muligheden for "options" (slash et eller andet, eller streg et eller andet....)

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-11-07 22:08

SMID en Pm_ / mail og du har det.

Det er et program, der bliver brugt af de fleste
PROGRAM´mørere, og hvor der BLIVER oplyst,
hvad RETTIGHEDER o-s-v, der skal ACEPTERES
for at installere`? DIT program - eller BARE et slideshow
M/ Uden 1 - 30 ? dages _ før det skal registeres
YOU name IT.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-11-07 22:18

Citat
Disken: Det program du kom et link med... virker af hat hehe. den går død hele tiden og man kan ikke rigtig nå at bruge det overhovedet.

IKKE MIT program = men gratis- = Øv
Citat
Det jeg gerne vil have er at lave en msi fil til hver enkelt program

Mener DU__________?

At du laver en PAKKE """"""""""
HVOR ALLE programmer DUKKER OP
oh bare klikke på ? såkaldt LINK/
og det går IGANG, MEGET = SIMPELT
Det burde HACKEREN ? berpox DA VIDE

Men så GAD JEG sgu gerne vide, hvileke rettigheder,
du VIL HAVE indskrevet__ SOM DINE,
Men MEGET SIMPELT at lave.
Kan tage et par timer, ALT efter hvor meget
du vil have MED i FILEN

SOM egentlig bør kaldes NOGET HELT ANDET________

SOM JEG IKKE VILLE ÅBNE '
PERSONLIGT

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-11-07 22:19

Citat
installeret rundt i firmaet

SÅ VILLE DU ALDRIG BRUGE DEN MÅDE AT INSTALLERE PÅ

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-11-07 22:25

Prøv at Gogle på MSI/ install / er v2,2
Her tror JEG, at jeg HOPPER FRA; når det
O.S.V

Kommentar
Fra : zith

Dato : 12-11-07 11:22

Jamen det jeg vil er at brugerne ikke ved der bliver installeret noget det skal bare smides ud via AD eller SMS eller lign.

Og har ikke særlig meget forstand på script hehe så var ikke alt af de i lige fortalte som lige gav vildt meget mening.

Men jeg har fundet ud af en anden løsning nu. Så problemet er der stadig men nu får jeg en tekniker til at lave en msi pakke til mig også vil jeg se om jeg kan komme på kursus eller lign.

Men tak for alle jeres svar de var meget informative.

Annuller spørgsmålet
Fra : zith

Dato : 12-11-07 11:22

!!