Hej bangern
Som der står i ovenstående indlæg, så skal udlejer selvfølgelig godkende, at der drives en virksomhed i ET af lokalerne.
"Problemet kan være, hvis der skal foregå en form for produktion i lokalerne, her tænker jeg på bortskaffelse af miljøfarligt affald, udledning via kloak, udlejer kan / vil med rimelighed forlange, at i får jeres egen affalds container, og hertil vil ingen form for produktion af mad blive godkendt.
Når det så er sagt, er der ingen problemer i forhold til non food, undtagelsesvis kunne være, hvis det kunne give de øvrige beboere lugtgener.
At have butik i et rum i privaten, er intet problem i forhold til Skat, der kommer Skat ud, og måler op, hvor stor en del af boligen, der bliver beslaglagt af virksomheden, og så bliver det antal kvm. ganget med kvm. prisen, der er på hele lejligheden, og den husleje der så hidhøre forretning, skal så køres ind over driftsregnskabet, som fradrag.
Idéen er absolut ikke urealistisk, nu skriver du så ikke hvilke type forretning der er tale om, så jeg nævner i flæng - massage - lingeri - sko - gaveartikler - computer butik etc.
Så i min optik, er det bare om at komme rundt, og finde nogle egnede lokaler, og alt efter butikstype, skal i også huske at vurderer kunde flowet på gaden.....her skal forståes.....er det en butik der - f.eks., som en med gaveartikler, der også tjener penge op impulskøb, skal den jo ikke ligge i en stille sidegade, hvor imod en butik, hvor kunder kommer efter noget som kun i har / kan leverer, så behøver den nødvendigvis ikke ligge på et hovedstrøg.
God vind med idéen.
Hilsen Vedikkealt