/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Pinnacle studio 11 problemer
Fra : peteralf
Vist : 5167 gange
40 point
Dato : 03-11-07 18:28

Jeg håber at nogen kan hjælpe med dette “vanvittige” problem

Jeg har i flere dage arbejdet med Pinnacle studio 11 og det som jeg er i gang med er en fotoserie blandet med lidt video-indslag.
Hele projektet varer i tid ca 1 time og 12 minutter.
Jeg har som lyd til fotografierne lagt hjemmespillet musik (wav-filer)
Jeg har selvfølgelig også indlagt rulletekster her og der.
Problemet eller problemerne viser sig på denne måde.
1. Når jeg skal kalde projektet frem….tager det 4-5-minutter førend jeg kan begynde at arbejde videre.
2. Når jeg vil gøre klar til en brænding på DVD trykker jeg på OPRET DISK
men får meldingen: KAN IKKE LAVE DISK, DA DEN VALGTE MENY IKKE HAR NOGEN LINKS ??????
Hvad gør jeg forkert?????
Min pc er rimelig stor 1000 Gb samt 3 Gb ram
AMD 64×2 dual prpcessor 4800 2,6 Ghz
styresystemet er Vista premium
Jeg håber at nogen kan hjælpe mig.
desværre har jeg kun 40 point at give væk af
Venlig hilsen
peteralf

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-11-07 19:42

Når du arbejder med store billedfiler bør dit filsystem være NTFS og ikke FAT 32

Ellers ligner din comp en der kan håndtere det du vil lave.

Ved compilering af dit arbejde er det godt at have plads omkring.
Men det hele burde kunne "hænge" i Rammen mens du arbejder.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-11-07 23:22

Pinnacle er noget skrammel, fyldt med fejl og forkerte fejlmeldinger.

Når man skal færdiggøre en videofilm efter redigering, skal man først rigtig til at bruge resourcerne. Selv 3GB ram er for lidt til at alt kan køre i ram. systemet er afhængig af den virtuelle memory ( på disken) også. . Man kan ikke få for megen ledig diskplads, og den skal gerne være sammenhængende.

Luk alle kørende og residente programmer som ikke bruges under DVD fremstillingen. Intet internet, ingen scanner, ingen noget som helst overflødigt.
så skal harddiskene være optimeret lige før.
Bed en bønog prøv så igen.

Eller anskaf et rigtigt videoredigeringsprogram, og kør det på en maskine, som ikke bruges til andet. lav din film færdig i småstykker af ca. 15 minutter og gem dem som mpg2 filer. De kan til sidst sættes sammen til en DVD.

Filmredigering af noget som nærmer sig spillefilmlængde og med en bunke redigeringsdetaljer er og bliver noget som sætter en AT maskine på prøve.

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 04-11-07 12:08

Hej Transor
Ja, jeg tror at Du har ret m.h.t. at Pinnacle er noget skrammel.
Har Du et bud på hvilket video/foto-progam jeg fremover skal satse på??

Men Du skulle vel ikke vide hvad jeg skal gøre ved det i øjeblikket opstået problem.
Problemet er den melding jeg får når jeg prøver at lave en DVD-brænding?

Meldingen ser sådan ud: KAN IKKE LAVE DISK, DA DEN VALGTE MENY IKKE HAR NOGEN LINKS ??????

V.h. peteralf

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-11-07 14:03

Hvis du forsøger at gemme på DVD direkte fra programmet, så prøv at gemme dit projekt først.
Og så brænde den gemte fil.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 04-11-07 15:05

Prøv at gemme din film på disken først(som AVI) og derefter lav DVD

Kommentar
Fra : anjad

Dato : 04-12-07 12:20

Hej !

vedr. punkt 2, så er problemet at du har lavet en menu til din film og ikke indsat de nødvendige links til styring af DVD-menuen. Du har 2 muligheder, enten at fjerne menuen helt fra filmen ( gøres i redigerings-fasen. Så får du ikke længere en opstarts-menu på den færdige DVD hvor du kan vælge hvilket afsnit af filmen der skal afspilles. Men ellers har det ingen betydning for filmen. )
Eller du kan sørge for at de nødvendige links indsættes, således at filmens menu er korrekt opsat. ( der skal afmærkes hvor de enkelte afsnit skal starte og slutte, ellers er menuen jo ikke færdig )

Kommentar
Fra : pm7300

Dato : 27-12-07 12:29

Hejsa og god jul.

Tja, hvis det program jeg bruger fandtes til vindows så var det ikke noget problem. Du skal naturligvis anvende Apple's program Ilife som nok er det der fungerer allerbedst i den prisklasse og der er ingen problemer med hverken filmspor og menuer alt går fundstændigt fejlfrit.

Hvis du vil arbejde med video så find en brugt Apple hvis du alligevel skal anvende en særskilt computer så vil alle dine sorger være vendt til glæde og lettere arbejde.

Godt nytår til alle.

macintosh

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 06-01-08 16:50

Hej Peteralf.
Jeg har bemærket, at jeg ikke er den eneste der er logget via reklamer m.m. til at investere i pinnacle studie 11.

Man skal åbenbart ikke regne med at det vil lykkes hvergang, - når jeg vil sætte et AVI klip med lyd til mine dias, kan jeg håbe at jeg får både musik og billede med.

Da jeg skiftede til Vista måtte jeg investere i et nyt program, jeg har altid været utrolig glad for "Magix ediet pro 2005" men de var ikke rigtigt gearet til Vista dengang, - jeg ærger mig.

Dette er kun en trøst, ikke mengen hjælp, prøv at holde ud.

v.h. Nul07

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 06-01-08 17:40

Hej NULO7

Jeg er faktisk begyndt med Magix pro nr 5 og den kører fint med Vista premium
og jeg må også tilstå at Studio 11 er noget skrald ....i hvert fald er den ikke gearet til Vista.
Men prøv magix produktet, de er nemme, gode, og billige.
V.H. peteralf