/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikk udpakke filer
Fra : janemli
Vist : 628 gange
60 point
Dato : 03-11-07 13:24

Har købt en extern harddisk...Og når jeg ska pakke nogle filer ud i winrar 4-5gb så skriver den bare der ikke er plads og jeg skal slette noget...selvom der er 450gb ledig...

Hvordan kan det være

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-07 13:32

Nok fordi du forsøger at pakke den ud et sted der IKKE har plads nok....

Se efter på skærmen hvor den vil pakke ud....

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-11-07 13:35

Er den formaterest i FAT, kan du ikke behandle så store filer.

Kommentar
Fra : janemli

Dato : 03-11-07 14:01

noget jeg kan gøre?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-07 14:04

Noget VI kan gøre.....

Vi kan ikke SE din komputer....

Er de allerede nævnte ting iorden ??????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-07 14:07

Ja du kan sikre dig at disken ikke er formatere i FAT, Kontrolpanel - Administration - Diskhåndtering og der formatere i NTFS, når det er overstået højre klikker du på din pakkede fil og klikker på Udpak filer, så åbner et stifinder vindue hvor du kan vælge hvor de udpakkede filer skal gemmes

Kommentar
Fra : janemli

Dato : 03-11-07 14:14

Kan ikke finde Diskhåndtering under Administration

Kommentar
Fra : janemli

Dato : 03-11-07 14:16

Fandt det nu...Men hvordan sætter jeg den til NTFS

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-11-07 14:18

1. Hvilket filformat har din haddisk. (denne comp > h-klik på din harddisk > egenskaber )

2. Flyt evt. din pakkede fil over på Ekstern harddisk, og pak den ud der.

3. Er det XP med servicepack 2 ( h-klik på denne comp > egenskaber > der står det )

4. Har du fortalt hvor den skal pakkes ud

Kommentar
Fra : janemli

Dato : 03-11-07 14:22

Den køre med fat32

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 03-11-07 14:24

æææ, har køre ikke med fat 32, den kan ikke formater helt op til 450 gb

Lig din zip fil over på din ext. hardisk og pak den ud der kikke lige efter at den pakker den ud på din ext. drev.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 03-11-07 14:24

Under Administration går du til Computer administration og til Diskhåndtering, der finder du din harddisk, den med Windows på hedder Disk 0 jeg har en intern ekstra disk som hedder Disk 1, måske hedder en ekstern også Disk 1 ellers har den et drev bogstav, når du har fundet disken nederst til højre i vinduet, der står hvilken filformat den er formateret i, hvis det er FAT højre klikker du på den og klikker på Formater, nu får du mulighed for at vælge NTFS

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 03-11-07 14:28

hmm, her så behøves du ikke at slette alt på din ext.

Sådan konverteres en FAT- eller FAT32-diskenhed til NTFS
Bemærk! Selvom risikoen for beskadigelse eller tab af data er minimal i forbindelse med konverteringen, anbefales det, at du opretter en sikkerhedskopi af de data på diskenheden, der skal konverteres, før du starter konverteringen.

Du kan konvertere en eksisterende FAT- eller FAT32-diskenhed til NTFS ved at benytte denne fremgangsmåde:
1.   Klik på Start, peg på Alle programmer, peg på Tilbehør, og klik derefter på Kommandoprompt.
2.   Skriv følgende ved kommandoprompten, hvor drevbogstav er det drev, der skal konverteres:
convert drevbogstav: /fs:ntfs
Skriv f.eks. følgende kommando for at konvertere E-drevet til NTFS:
convert e: /fs:ntfs
Bemærk! Hvis operativsystemet kører på det drev, du konverterer, bliver du bedt om at planlægge opgaven, når du genstarter computeren, fordi konverteringen ikke kan fuldføres, mens operativsystemet kører. Klik på JA, når du bliver bedt om det.
3.   Når der vises en meddelelse af denne type, skal du skrive enhedsnavnet på det drev, der skal konverteres, og derefter trykke på ENTER:
Filtypesystemet er FAT.
Indtast det nuværende enhedsnavn for drevet drevbogstav
4.   Når konverteringen til NTFS er fuldført, vises følgende type meddelelse ved kommandoprompten:
Konverteringen er fuldført
5.   Afslut kommandoprompten.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-11-07 14:34

Er det en XP

1. Har du en masse data liggende på den harddisk.

2. Der er flere måder at fikse din harddisk på.

3. Har du været inde og se på din harddisk sådan:
H-klik på denne comp > vælg administrer > vælg så diskhåndtering

Godkendelse af svar
Fra : janemli

Dato : 03-11-07 21:24

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-07 21:32

Citat
æææ, har køre ikke med fat 32, den kan ikke formater helt op til 450 gb

Det er så IKKE HELT korrekt.....

Du kan have diske op til 500 GB (sågar 2 TB).....

Det er MS Win´s formateringsprogram der sætter grænsen på de 32 ....

Citat
Actually, looking back at the Microsoft comment, if I could format the volume myself, all would be OK. Fat32 is pretty simple, so it occured to me to write a fast format routine to do the job. Note that the 32GB limit is a limit of the formatter in Windows XP. FAT32 itselft should be OK to 2TB

http://wakoopa.com/software/fat32formatexe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-07 21:36

Selv tak godt du fandt ud af det, kan du nu udpakke dine filer ?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 03-11-07 22:19

Citat
et er så IKKE HELT korrekt.....

Du kan have diske op til 500 GB (sågar 2 TB).....

Det er MS Win´s formateringsprogram der sætter grænsen på de 32 ...

ok ok