/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Fjerne 'rest' af AVG ???
Fra : molokyle
Vist : 991 gange
222 point
Dato : 02-11-07 17:26

Nu har jeg af-installeret AVG fra Grisoft som antivirus program og ..efter 'anbefaling' af brugeren stl_s i stedet valgt, at benytte Avast fra ALWIL Software.

Udmærket ..så langt

..men på trods af gentagne 'fjernelser', 'sletninger' 'oprensninger', 'oprydninger' og 'kvitten fluenben' () alle mulige obscure steder i mindst lige så mange 'obskure' programmer
...så er det stadig TOTALT umuligt for mig, at fjerne henvisningerne til AVG i min Firewall ( ZoneAlarm fra CheckPoint ..natuligvis )

Hva' gør en 'klog' ?

..uden sine ...til alle tider; hjælpsomme cyber-bekendtskaber hér på Kandu.dk ?

(Ovenstående er naturligvis et 'fedterøvstillæg' ! )

Hjææælp... !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-11-07 17:31

Nu skal jeg ikke nyde noget af Zonealarm , men er det er ikke bare at højreklikke på AVG visningerne, og klikke "remove", eller lignende ?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-11-07 17:32

- har du prøvet at slette ZoneAlarm og køre den ind igen?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-11-07 17:41

Hvad med at søge i regedit efter AVG eller Grisoft, der kan du slette de nøgler der henviser til det.
Vær varsom med at slette noget, se dig godt for inden du sletter for der kan ske stor skade derinde.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-07 17:52

Jeg har prøvet at fjerne AVG fra ZoneAlarm ..og det går fint nok .......indtil computeren genstartes !

( HOLD ON: Fodringstid ...jeg vender tilbage om 2 timer !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-11-07 17:58

Nu kender jeg ikke de nyeste versioner af ZA, men i nogle firewalls, skal man gemme indstillingerne når man har ændret noget.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 02-11-07 18:46

Har du prøvet: http://www.revouninstaller.com/ den er svært genial til at finde og fjerne "utidige" rester af afinstallerede programmer...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-07 19:49

iah -> Godt forsøgt ..men i Revo Uninstaller vises AVG ikke !

..endnu et program, som ikke kan andet end; hvad som tilbydes af Windows egen: "Tilføj eller fjern programmer" i Kontrolpanelet og "Diskoprydning" i Systemværktøjer..

+ Dr.Delete + TweakNowRegcleaner Std.

..men fedt værktøj iøvrigt med mange 'smarte' features:
1.) Hunter Mode: [Search'n'Destroy]
2.) ..og "Junk Files Cleaner"

f.eks...

Tak for dét ..søde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : iah

Dato : 03-11-07 08:05

Citat
men i Revo Uninstaller vises AVG ikke!

Har du prøvet at installere AVG igen og så derefter prøve med Revo Uninstaller?
Den skal jo have noget at kigge efter om man så må sige

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-07 06:08

stl_s -> Der kan ikke 'gemmes' nogen indstillinger i ZoneAlarm ..ud over:

Overview -> fanen; Preferences -> afsnittet; General -> [Options] -> afsnittet; Display settings-> Remember the last tab visited. (..hvor jeg HAR fjernet fluebenet!)

iah -> Jeg nægter at indstallere et program ..for at fjerne det !

Der er iøvrigt heller ingen 'rester' af AVG i registreringsdatabasen. Dét har jeg undersøgt. Det er alene ZoneAlarm som efter, at jeg har fjernet programhenvisninger til AVG componenter (..højreklik og REMOVE) vedbliver, at vise 'Program permissions' for AVG ...efter en genstart af computeren:

1.) AVG Control Center: C:\Programmer\Grisoft\AVG Free\avgcc.exe
2.) AVG E-Mail Scanner: C:\Programmer\Grisoft\AVG Free\avgemc.exe
3.) AVG Update downloader: C:\Programmer\Grisoft\AVG Free\avgtinet.exe

Ingen af de nævnte biblioteker eller filer findes længere på min pc.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-11-07 18:38

Hvad med at fjerne Zonealarm, og kør endnu en gang regcleaner og installer Zonealarm igen.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 04-11-07 19:54

Citat
iah -> Jeg nægter at indstallere et program ..for at fjerne det !

, så vigtig er det alligevel ikke at få det fjernet...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-07 05:55

Fijala -> Ja, det vil sikkert 'løse' problemet, men vil samtidig gi' en hulens bunke besvær med igen at skulle tilrette indstillinger for div. programmer og services. Det gi'r heller ingen garanti for, at noget tilsvarende ville kunne ske på et senere tidspunkt.

Ps. ZoneAlarm er iøvrigt fuldt opdateret.

iah -> Næeh... ik' specielt vigtigt, men en kilde til mindre irritation

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : iah

Dato : 05-11-07 07:24

Citat
Næeh... ik' specielt vigtigt, men en kilde til mindre irritation

Det irriterer mine tæer, men jeg gider ikke tage skoen af, det er så besværligt...

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 222 point
Dato : 05-11-07 17:31

Jeg kan sagtens følge dig i at irritationsmomentet med at skulle til at "lære" Zonealarm op på ny igen er en frygtelig ting, men lige hvor det ellers ligger begravet i ´Zonealarm med resterne af AVG ved vi jo så ikke desværre. Jeg synes bare det er mystisk at der ligger rester og man så ikke kan søge på dem. ???? (i Zonealarm)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-07 17:53

-> Jepper !

..mystikken breder sig

</Uueeeehhh..>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-11-07 18:38

Citat
vedbliver, at vise 'Program permissions' for AVG

Citat
1.) AVG Control Center: C:\Programmer\Grisoft\AVG Free\avgcc.exe
2.) AVG E-Mail Scanner: C:\Programmer\Grisoft\AVG Free\avgemc.exe
3.) AVG Update downloader: C:\Programmer\Grisoft\AVG Free\avgtinet.exe

Du kan da bare give zonealarm tilladelse...

Filerne/programmerne findes jo ikke - så den kan da ingen skade gøre.....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-11-07 18:53

Har du prøvet at se efter i mappen C: TINY = zonealarm
Og slette / rette i BACKUPFILEN/ rne.

Det har intet med AVG at gøre, men gamle rester i TINY

Bruger den ikke selv, men er der IKKE en
recovery fil___på den ene eller ande måde.

Og eller er det et at gen - optræne en firewall, som din.

Bare et foreslag,, åben med notesblok

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-07 19:56

refi -> Fil referencer som vises i programmer ..og ikke lader sig slette?

..er GARANTERET nogen tidsrøvere
..som ernærer sig ved, at æde løs og bli' fedet op af min sparsomme CPU clockfrekvens
..730 Mhz. ..det er !

Hér gi's ik' specille tilladelser..

Det er og bli'r:
Udt-a-min Giosk

disken -> Jeg ejer intet på min disk som hverken indeholder eller begynder med: tiny, Tiny, TINY
Citat
Søgningen er udført. Der er ingen resultater at vise.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-11-07 20:23

Citat
Udt-a-min Giosk

Ja - spørgsmåler er jo så om du kan "tvinge" programmet til noget det tilsyneladende IKKE er beregnet til (ingen programmer er perfekte).....

Så mon ikke du bliver nødt til at "lære" ZA op igen.....

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 05-11-07 22:34

Slet hele lortet og daownload AVG. på nyt; zonealarm og AVG. kan ikke arbejdes sammen ,fordi de har det samme funktion.
Du skal bruge den Zonealarm eller AVG. Jeg slettet den Zone alarm for AVG. Det samme Problem havde opløst på den måde.
Pø:-mske

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-07 02:28

Citat
Søgningen er udført. Der er ingen resultater at vise.

PRØV ZONE-ALARM __altså at søge.
Der MÅ ligge en back-up fil, ???
der kan ÆNDRES I

At den hedder noget NYT, gør den ikke VÆRRE

Hva Mæ EN pro /// Zone-alarm

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 06-11-07 14:01

Her er alt hvad der skulle havde været gjordt da du afinstallerede programmet, du kan se om du kan finde din fejl imellem, og huske det afsnit om skjuldte filere det er meget vigtigt efter som det måske er dem du ikke har fået fjernet.

Mvh
Octon

Be sure to install from an account with Administrative privileges, if your OS supports them.

Please do the following. If any of the steps below do not apply to you, or you are unable to perform the function listed, please CONTINUE to the next step.

Open the ZoneAlarm program, go to the OVERVIEW -> PREFERENCES tab, and make sure the Load At Startup box is UNchecked. Close the program, then right-click on the ZA icon and select Shutdown.

REBOOT.

You should now have no ZoneAlarm processes running on your system.

Now click Start -> Programs -> Zone Labs -> Uninstall. Be sure to say YES to the security check.

WARNING - Do NOT run the ZoneAlarm Uninstall program while in Safe Mode unless absolutely necessary. The program may not be able to make the proper registry changes in Safe Mode, thus generating errors after a reboot.

REBOOT.

To make sure that you can see the ZoneAlarm system files, if they are still on your computer:
a. Right-click on Start, then left-click on Explore. When the Windows Explorer panel appears:

- In Windows 95, 98, 98SE: Click View -> Options (in Windows 98/98SE, this will be called "Folder Options"). Click the "View" tab, then click the "Show all files" radio button.

- In Windows ME, XP, 2000: Click Tools -> Folder Options. Click the "View" tab, then click the "Show hidden files and folders" radio button.

b. Make sure you also UNcheck the box to "Hide Protected Operating System Files" if you have one.
c. When searching, be sure it searches ALL hidden files and folders (in XP: check Advanced search settings)
d. Click OK.

IMPORTANT NOTE: Making modifications to system files may disable crucial functions of your Windows operating system. We strongly suggest re-enabling the "Hide files and folders" feature once all ZoneAlarm files have been removed.

Click on Start, then Search or Find, and select Files. Make sure that the location box is set to search your local hard drive (usually C :) or All Local Drives.

Type the following exactly and delete the folder:

zonelabs (under your SYSTEM or SYSTEM32 folder)
"zone labs" (under your Program Files folder)
"Internet logs" (under your Windows or WINNT folder)

Type the following exactly - delete files found in \Windows or any subfolder below it, in your \Temp folder, or in the Windows "Pre-Fetch" folder):

vsconfig.xml
vsdata.dll
vsdata95.vxd
vsdatant.sys
vsmon.*
vsmonapi.dll
vsnetutils.dll
vspubapi.dll
zaplus.*
zapro.*
zllictbl.dat
zlparser.dll
zonealarm.exe
zoneband.dll

vsutil.dll (please right-click, Properties -> Version to be sure it is a ZA file. Do NOT delete this file unless it is a Zone Labs file!)

Make sure your Recycle Bin is empty (right-click and select Empty).
REBOOT

NOTE: If you received an error message upon deleting the files, or if the original programs remain in the Programs list, or if the problem persists after this, removing the files in Safe Mode will allow you to delete the files properly. Click Start, Help, and search for "SAFE MODE" for information specific to your system.

Now you should be able to get a clean install of the new version. Be sure to NOT use the old settings as this can cause further difficulties if the database is corrupt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-07 14:20

Hvad har det at gøre med ar fjerne AVG

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 06-11-07 14:29

Haha forkert inlæg sad og læste begge guides igennem fjerning af avg og zonalarm, og posted det forkerte, sry flot flot.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 06-11-07 14:38

http://www.grisoft.com/doc/faq/ww/crp/0
søg efter: How to uninstall AVG?

Click on Start > All Programs > AVG 7.5 > Uninstall AVG Anti-Virus for Windows.
If you experience any problems with the uninstallation procedure, please follow the steps below:

Download the latest installation file of AVG from Downloads-Programs.
After downloading, run this file and choose the Uninstall Product option in the Select Setup Type dialog.
Finish the uninstall process.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-07 14:49

Tror du TOTALT har misforstået spørgsmålet

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 06-11-07 15:51

Citat
TOTALT umuligt for mig, at fjerne henvisningerne til AVG i min Firewall

Maby baby.... men så vidt jeg ved vis henvisning ikke kan fjernes ligger der en program rest og låser så henvisning ikke kan fjernes, ergo må der ligge et eller andet tilbage og efter som det ikke kunnes søges frem selv om skjulte filer sikkert var slået fra, og der ikke kan findes noget i regedit, så var det vel en mulighed, efter som intet andet har virket.

Men well efter som za og avg bruger mange af de samme funktions filer, kan stien sikkert ikke fjernes på grund af at det er za der ligger og bruger den henvisning til et eller andet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-07 18:13

pømske -> 'Problemet' opstod netop efter stl_s havde overtalt mig til at skifte fra AVG til Avast.

Udmærket ..bortset fra den nævnte lille 'detalje'

Octon -> Alt efter bogen

..og der findes heller ingen 'rester' efter AVG nogen steder ...UNDTAGEN i ZoneAlarm.

Jeg er nu kommet til den konklussion; at det er i selve ZoneAlar problemet findes.

Dermed må jeg gi' påæng for denne kommentar:

Citat
..hvor det ellers ligger begravet i ´Zonealarm med resterne af AVG ved vi jo så ikke desværre

Jeg gi'r mig Fijala

..og samtidig en stor tak til jer andre for engagementet

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-07 18:14

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-11-07 16:34

Hej Molokyle

Tak for point, men hvis jeg kunne have gjort noget der fjerne henvisningen i Zonealarm, så du var sluppet for en geninstallation af programmet, så havde jeg jo gjort det. Selvom det jo er det letteste at fjerne og geninstallere, mens det svære/trælse jo ligger i at skulle "oplære på ny"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-07 18:25

Fijala ..og andre interesserede:

Jeg har i mellemtiden fundet ud af, at div. services i AVG skal fjernes 1 ad gangen ..måske i
bestemt rækkefølge ..samt derefter en efterfølgende genstart efter fjernelse af hvert enkelt element ...før at ZonaAlarm 'giver slip' på henvisningen.

Nu er alle henvisninger til AVG langt om længe væk fra ZoneAlarm

..om denne oplysning måske så vil være til hjælp for evt. 'købere' af dette spørgsmål?

</MOLOKYLE>