/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
ascii tegn dansk office 2007
Fra : ferik
Vist : 2019 gange
500 point
Dato : 01-11-07 08:55

jeg mangler det tyske U med 2 prikker over
jeg har fundet det under: indsæt/symbol
på stationære må det vil ligge under ALT+ et nummer til højre ? hvilket
? hvordan er det på den bærbare

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-07 08:58

124 ü
159 Ü

Selfølgelig med ALT+

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-07 08:58

Hov der manglede et v

selvfølgelig

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 510 point
Dato : 01-11-07 08:59
Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-07 08:59

Skal du brude det meget installerer du bare tysk tastatur....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-07 09:01

Desuden har du de 2 prikker lige ved siden af enter...

Tast dem først dernæs u så kommer ü

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-11-07 09:12
Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-11-07 09:55

Det nemmeste måde at taste ü og Ü er ved først at taste omlydssymbolet . Det er de to prikker som ofte ligger på tastaturet lige til højre for Å. Curseren bevæger sig ikke og der vises ikke noget på skærmen.

Når man så umiddelbart efter taster u elle U kommer de to tegn med omlyd.
Det samme gælder mange andre specielle sprogtegn som Ê , û , é, è osv.
Skide nemt, når man ved det.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-11-07 10:17

? hvodan gør jeg på den bærbar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-07 17:14

På samme måde.....

Har du ikke de 2 prikker på tastaturet taster du
ALT+124
og

ALT+159

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-11-07 18:38

Til refi!
jeg har nok ikke udtrykt mig klart nok
at skrive ü: 2 prikker + u går fint
på den bærbar vil jeg gerne kunne skrive alle underligere tegn (som jeg kan på den stationære)
men jeg har jo ikke det "nummeriske tastatur" på den bærbar
jeg mener at vide, at det skal slås til på en eller anden måde
nogle af tastatur knapper har et grøn ekstra bogstav eller tal

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-11-07 18:49

Eller som i mit link.... du holder alt tasten ned og trykker samtidig 0252, så fremkommer üü

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-11-07 19:03

Nordsted!
under dit link kan jeg læse:
Example: To input the acute a á (0225), hold down the ALT key, type 0225 on the numeric keypad, then release the ALT key.
Men jeg har ikke numeric keypad på den bærbar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-07 19:44

Skriver du med "runer" - du har vel tal på dit keyboard....

At man skriver på den måde skyldes at den bærbare slet ikke var opfundet dengang det blev lavet....

Hvorfor vælger du den SVÆRESTE løsning....

Bogstaverne er jo på dit tastatur hvis du gør som foreslået...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-11-07 19:46

Altså på min bærbar trykker jeg også bare på alt+0252

Der er da tal på min den bærbare

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-11-07 21:28

Ja jeg kan godt runer!

jeg har lige talt med en ven i telefonen, han kunne heller ikke få det at virke umiddelbart
han trykkede så på fn+numlock og startede det nummeriske tastatur
hvorefter at alt virkede hos ham
mit virker dog stadig ikke, men jeg er en tålmodig mand, så det skal nok komme

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-07 21:44

Så lad være mred at bruge det numeriske

Tast de 2 prikker og u ü

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-11-07 22:00

Ja refi
det kan jeg selvfølgelig gøre, men når den anden mulighed er der, vil jeg også beherske den,
og det er sikkert at jeg ikke opgiver

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-11-07 22:15

Ja, jeg kan ikke fatte, hvorfor det driller dig så meget, men sådan er det jo for en som ka'

Du har en alt tast?? du har tal?? så burde det være ligetil

Jeg kan lave nogle rigtig flotte ü ved at holde alt tasten nede imens jeg trykker 0252 og når jeg slipper tasterne, vupti så er det der ü ü ü ...... ej skal nok lade være med at moppe

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-11-07 22:52

på den stationære kører det lige ud af landevejen, men ikke på den bærbar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-07 08:22

Der ER da ingen forskel - hvad skulle forskellen være udover tallene er placeret et andet sted

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-11-07 09:29

i Nordsted1 link
http://tlt.its.psu.edu/suggestions/international/accents/codealt.html#accent
kan jeg læse følgende
Example: To input the acute a á (0225), hold down the ALT key, type 0225 on the numeric keypad, then release the ALT key.
nu er jeg ikke for god til det undenlanske sprog, men jeg mener dog at jeg forstår hvad der står

hvis jeg vil skrive nogle af de forskelligere tegn på den stationære ( Medion comp fra nov 06 )
holder jeg ALT nede og skriver tallene med det nummeriske tastatur til højre
hvis jeg forsøger mig med tallene i talrækken, sker der ikke noget udover at computeren afgiver en dump lyd
jeg har ingen anelse om, hvorfor det er sådan, måske er computeren sådan eller det noget indstilling
den bærbar er stadig vanskelig, jeg kender den IT ansvarlig på Farsø Efterskole, han har en bærbar nøjagtig magen til min ( fra 1tegration i Års ) den er der ingen problemmer med, så ham vil besøge
jeg er glad for, at du forsat forsøger at hjælpe
hilsen Erik 9640 Farsø

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-11-07 11:59

på min bærbar er der en del af tasterne der har et blå tal eller tegn
hvis jeg trykker fn+ins/numlock, træder disse i funktion (der tændes en lille kontrol lampe)
eks bliver u til et 4
så virker det

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 05-11-07 12:01

Tak for svaret refi.
tak til alle for ihærdig og vedblivende hjælp