/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Lære russisk på nettet?
Fra : Sygate
Vist : 5626 gange
500 point
Dato : 30-10-07 22:47

Er der nogen der ved hvor jeg kan lære russisk på nettet på en nem måde?

Jeg ha 3 dage til at lære det flydende og jeg ved kun hvordan man siger ja)

Nej, jeg skal bare snuse til det. Gerne med noget lyd på. Gerne engelsk, men hvis det er på dansk er det kun bedre.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-10-07 22:54

Russisk er et UTROLIGT svært sprog at lære.

Jeg startede for flere år siden - med et højt ambitionsniveau - som dig, men måtte hurtigt skrue forventningerne ned.

3 dage kan du glemme ALT om. Det tager MINDST et halvt år at lære bare det mest grundlæggende med personlig undervisning.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-10-07 23:24

Ja: Da

Nej: Njet

Skål: Za vashe zdorvye

Jeg elsker dig: Ya tebya liubliu

Goddag: Zdravstvujte

Citat
Jeg ha 3 dage til at lære det flydende og jeg ved kun hvordan man siger ja

Glem det som nævnt er det et meget svært sprog.....jeg er jævnligt sammen med russiske bekendte.....og selv om jeg er rimelig skrap til et par andre fremmedsprog er russisk komplet volapyk

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 31-10-07 00:24

Jeg valgte i gymnasiet russisk frem for fransk - som den eneste sproglige blandt matematikere...

Russisk minder meget om latin. Man kan læse meget ud af bøjninger og endelser. Men det er ikke noget let sprog at lære.

Ikke mindst, fordi de har andre bogstaver, der enten ligner tegn, er "spejlvendte" eller ligner vores, men med en anden betydning!

Og så synger de på en anden måde, end vi gør.

Så hvis du skal bruge det til noget seriøst, så må du nok have fat i AOF eller lignende - men det er vel heller ikke umuligt, når du har mere end 3 dage...!?

Accepteret svar
Fra : Ysseven

Modtaget 500 point
Dato : 31-10-07 00:27

Men hvis du googler lidt på "russisk undervisning", så kommer bl.a. denne side:

http://www.transmedia.dk/Russisk.asp

Kommentar
Fra : disken

Dato : 31-10-07 01:34

Citat
Jeg ha 3 dage til at lære det flydende

Gi dem en VODKA og håb på de IKKE kan Dansk

3 Dage_____= GLEM DET.

Eller vil jeg mene,
At PET og MILITÆRET har disse kurser.
Men IKKE PÅ 3 dage
DOS VA DANJA____det udtales ''vist'' sådant

Kommentar
Fra : disken

Dato : 31-10-07 01:36

Eller var det POLSK ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-10-07 01:59

Citat
Eller var det POLSK

Jeps

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 31-10-07 21:38

Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 31-10-07 21:48

Selv tak.

Håber, at du bliver klogere!