/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Log on problem i windows 2000
Fra : Madsby
Vist : 309 gange
40 point
Dato : 07-02-03 14:55

Når jeg starter computeren og har indtastet mit pasword får jeg opstartslyd og en tom skærm.
Ved at taste ctrl-alt-del får jeg mulighed for at logge af, og heretter kan jeg logge på og bruge computeren.

I system loggen er der en fejlmelding, som lyder:"Gensmps2" The hardware resources for are already in use by another device.

Da det er lidt iriterende med denne opstarts procedure vil jeg blive glad for et råd.
Med venlig hilsen
madsby

Kommentar
Fra : jyk

Dato : 07-02-03 18:01

Prøv at gå ind i Kontrolpanel --> Brugere og Adganskoder

På fanebladet "brugere" kan du prøve at fjerne flueben i "Brugere skal angive brugere og adgangskode..."
På fanebladet "advanceret" kan du prøve at fjerne flueben i "Brugere skal trykke på Ctrl+Alt+Delete..."

Genstart PC. Nu skaulle den gå direkte ind på Skrivebordet.

Herefter kan du sætte password på igen (og evt. Ctrl+Alt+Delete-funktionen igen)!

Kommentar
Fra : Madsby

Dato : 08-02-03 10:44

Hej jyk
Tak for dit svar Jeg har sikret mig at der ikke er flueben ud for Brugere skal trykke ctr+alt+del, og har også forsøgt med at slette fluebenet ud for brugere skal angive brugernavn og kode.
Desværre har det ikke løst problemet.
Mvh
Madsby

Kommentar
Fra : Madsby

Dato : 08-02-03 10:44

Hej jyk
Tak for dit svar Jeg har sikret mig at der ikke er flueben ud for Brugere skal trykke ctr+alt+del, og har også forsøgt med at slette fluebenet ud for brugere skal angive brugernavn og kode.
Desværre har det ikke løst problemet.
Mvh
Madsby

Kommentar
Fra : jyk

Dato : 08-02-03 11:19

Så prøv at aktivere det ctrl+alt+del og password.

Hvis dette ikke hjælper, så prøv at reparere inst. via cd-rom eller geninst. windows fra tom harddisk!

Kommentar
Fra : Madsby

Dato : 08-02-03 23:13

problemet er ikke desværre ikke løst. Jeg håbede at jeg kunne undgå at skulle formatere harddisken.
Men tak for hjælpen.
Mvh. Madsby