/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med Vista
Fra : LarsSimoni
Vist : 495 gange
65 point
Dato : 28-10-07 16:31

Hej allesammen

Jeg har lidt problemer med mit Vista på computeren, når det kommer til at oprette netværk mellem de andre computere i huset, og få printeren til at virke.
Jeg har sørget for at alle computere er i samme arbejdsgruppe (MSHome), samt slået deling til osv. i netværks- og delingscenter. De andre computere kan også godt finde mig, men når de skal ind og se det jeg har delt så bliver de spurgt om et password - hvilket jeg aldrig har oprettet ?

Mht. printeren, så kan jeg også godt finde denne, og den er også "installeret". Men når jeg sætter den til at printe, så sker der bare ingenting ? Der står blot ved jobbet under joblisten ved printeren at dette "afventer" ?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-10-07 17:06

Den enkelte comp skal lige have forbindelse med printeren
Gå til printere og faxenheder
Tilføj printer
Marker en netværksprinter eller en printer tilslutte en anden comp.

Følg guiden - så virker det måske.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-10-07 19:57

Du slipper nok ikke for et brugernavn og indlogning. Men assword feltet kan være tomt.

Det er irriterende, men jeg har også for mit hjemmenetværk, efter at nogle af dem kørte xp været nød til at definere brugernavne. XP vil simpelthen ikke tilgå diske og printere uden at der er en bruger.
For at printe på en printer tilslutten en anden maskine med win2000 må jeg lige ind i stifinderen først, prøve at se en disk på den fremmede maskine. Så bliver man bedt om et brugernavn, som man så angiver og der bliver "lukket op". Derefter kan stifinderen lukkes og printeren fungerer så længe de to maskiner kører.
Det er lidt irriterende, men jeg har ikke kunnet finde en vej udenom, så længe man bruger et ms windovs netværk.

På de fremmede maskiner skal du naturligvis som adnministrator have lukket op for det pågældende brugernavn. Og det går ikke med et blankt brugernavn.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-10-07 19:58

Undskyld slåfejlene. Du forstår det med lidt fantasi.

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 28-10-07 20:12

Jamen, kan da næsten ikke passe at man skal bruge et "brugernavn", eller password for den sags skyld, for at fx. min lillesøster kan komme ind på min computer og se de billeder vi har taget fra ferien ? Er de fuldstændig latterligt at det skal være sådan, når det var så såre simpelt mellem to XP computere ?

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 28-10-07 21:09

se på vistaguide
http://www.vistaguide.dk/guides/guides/article/2/guide-til-ne.html , der er løsningen beskrevet.
Vistas børnesygdomme, SUUUK, kan der skrives historier om.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 02-11-07 06:50

Du opgraderer, men beskriver ikke hvad du har prøvet. Så er det svært at hjælpe

Kommentar
Fra : Haps

Dato : 02-11-07 13:28

Hvis du klikker på det link metteto har skrevet, kommer der 3 billeder frem.
Klik på det øverste.

Under Sharing and Discovery er der 6 linjer.
Læg mærke til linje 5, der står Password protected sharing - ON.

Den skal du slå fra, så den står på OFF.

/Haps

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 04-11-07 13:19

Haps:

Den har jeg allerede slået fra. De andre er slået til.

Syntes alt i alt den guide virker meget forvirrende.

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 04-11-07 13:44

Nu kan de forskellige computere godt "gå ind på min" igennem netværket, men når de så vil åbne mapperne så kommer der bare en fejlmeddelelse ?

Annuller spørgsmålet
Fra : LarsSimoni

Dato : 19-11-07 16:07

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål