/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sort billede i word
Fra : b2253
Vist : 615 gange
100 point
Dato : 28-10-07 05:21

Hvorfor kan jeg ikke tage et billede af en DVD film i pause ved at trykke prt.screen til udrpint i word.
Der bliver kun et sort billede.
Hvordan gør jeg det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-07 05:38

Har du prøvet med ALT + PrtScr ??? (= Gem indhold af aktivt vindue i klippebordet (Clipboard) ) ..istedet for PrtScr (= Gem indhold af aktuelle skærmbillede i klippebordet (Clipboard) )

Begge dele burde kunne indsættes i Word med ALT + v (= Indsæt).

1.) Kan du indsætte gemte sceendumps af vinduer/skærmbilleder i andre programmer? Paint for et eksempel? Går det find dér ..eller bli'r de også sorte?

2.) I hvilket format gemmes dine billeder i klippebordet? *.bmp ? *.gif ? *.jpg ? *.png ?

3.) I hvilket format prøver du at indsætte dem? (*.png formatet kan stadig give problemer, da det ikke er korrekt implementeret i ældre versioner af Microsofts programmer; Word, Exel, Access, Paint, mm.)

Hvis ikke billeder gemmes og indsættes i 24bit *.bmp format som standard, så har du måske rod i din registreringsdatabase. Prøv at rense den med dette lille program:

http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-07 05:43

Ps. Ellers kan du prøve en af disse gratis programmer som løsning på dit problem:

http://download.dk/index.asp?Kat=multimedie&SubKat=screencapture

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : b2253

Dato : 28-10-07 06:30

undskyld ! Men hvor finder jeg klippebordet?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 28-10-07 06:58

Klippebordet = Clipboard er et område af arbejdshukommelsen = RAM. Det er dér 'ting' som du gemmer med "Kopiér" (ALT + c) ligger ..og de hentes frem igen med "Indsæt" (ALT + v).

Du kan se indholdet ved at vælge:

Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> ..ikonet; "Clipboard".

Læs evt. http://en.wikipedia.org/wiki/Clipboard_(software)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-07 07:01

Øeh.... medmindre du benytter Vista:
Citat
The Clipbook Viewer was removed entirely in Windows Vista.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : b2253

Dato : 28-10-07 07:24

Jeg har lavet den lette løsning . Jeg har installeret det program du anbefalede og det virker . ( screen capture)
Mange tak til molokyle.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 28-10-07 10:14

husk lige at acceptere svaret som er et godt svar

Godkendelse af svar
Fra : b2253

Dato : 28-10-07 11:16

Tak for svaret molokyle.