/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Flette cellerne i Excel
Fra : Angelica
Vist : 1752 gange
50 point
Dato : 26-10-07 16:06

Jeg sidder og vil lave mit stamtræ hvor jeg så vil lave den i pyramide form men det mangler en måde at flette evt. 2 celler til 1 celle..

håber nogen forstår hva jeg prøver at forklarer..

Accepteret svar
Fra : ocorner

Modtaget 60 point
Dato : 26-10-07 16:20

1 Kopier de ønskede data til cellen øverst til venstre i området.

2 Marker de celler, der skal flettes.

3. Klik på Flet og centrer på værktøjslinjen [<-a->]
(værktøjslinje: En linje med knapper og indstillinger, der kan bruges til at udføre kommandoer.
Klik på Tilpas i menuen Funktioner, og klik derefter på fanen Værktøjslinjer.) Formatering for at flette celler i en række eller kolonne og centrere celleindholdet.

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 26-10-07 16:33

fandt den men kan den ikk gøre det ned ad?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-10-07 16:35

ja markere de celler som du vil flette

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 26-10-07 16:36

der skete bare ikk noget.. hmm

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 26-10-07 16:38

takker fandt ud af det.. *S* tror det var markerings måden den ikk var vild med men nu virker det tak for dit brugbart svar..

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-10-07 16:38

hvilket version bruger du. jeg bruger 2003.

Godkendelse af svar
Fra : Angelica

Dato : 26-10-07 16:38

Tak for svaret ocorner.

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 26-10-07 16:39

bruger 3007 og markede med shift istedet for ctrl..

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 26-10-07 16:39

ups mener 2007

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-07 16:40

Du kan flette lodret og vandret og styre hvor teksten skal være.

Her er et lille eksempel:
http://peecee.dk/?id=74918

Et lille fif er at gemme som (F12) i nye navne efterhånden som du arbejder med dit stamtræ.
eks.
abc.xls
og når du har arbejdet lidt
abc1.xls
abc2.xls
Så kan du altid vende tilbage til en foregående udgave.
.xls laver den selv.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-10-07 16:40

så lidt

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 26-10-07 16:42

Hvis du ikke kan se den sidder den her.
længst til højre ved siden af skrift og fyld farver er der en lille pil klik på den, og der kommer en der siger flere knapper eller tilføj eller fjern klik og der kommer din løsning.

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 26-10-07 16:46

hehe nu skal jeg bruge 2 celler i samme celle og kan ikk se hvordan jeg gør det.. heh

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-10-07 16:48

hvis du vil fjerne flet celler igen, marker du bare den celle du vil have tilbage igen klikker på flet celle knappen ;) og du har de celler retur som blev flette

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 26-10-07 16:52

det er ikk der som jeg har flettet men en ny celle /række som er født sådan men i den celle vil jeg tilføje en mere så feks

far farfar
datter farmor
mor mormor
morfar

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-10-07 16:53

Det tror jeg ikke du kan

Fx A1 kan ikke deles

men hvis du har flette A1-B1-C1-D1

Kan du dele dem i A1-B1 og C1-D1

Eller i A1-B1-C1-D1

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 26-10-07 16:53

feks
------------farfar
-------far--farmor
datter-----mormor
------mor--morfar

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 26-10-07 16:54

så vil jeg ha farfar og farmor til at stå i samme celle i en stor men at der er en streg imellem dem..

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-10-07 16:55

så hvis du skal lave en stamtræ skal du starte med de yngste først og bygge ned ad, så kan du se hvor mange celler der skal bruges

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 26-10-07 17:00

ja det var os det jeg tænkte på jeg måtte gøre istedet for at få det til at passe sammen.. tusind tak for den kæmpe hjælp nu har jeg da lidt at lege med..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-07 17:08

Du kan også bruge små kasser i eks. knappen tegning > autofigurer > rutediagram
Og så lave flotte linier mellem kasserne. En linie bliver lige hvis du holder skift nede mens du tegner

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-10-07 17:14

eller brug word og lave rammer til at skrive i, dem kan du flytter rundt som du vil.

hvis du får lyst så er der en kategori her på kandu.dk som hedder slægtsforskning hvor du kan få masse af hjælp og programmer til at lave det hele for dig

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 26-10-07 17:15

nåå ja det kunne jeg os prøve at tjekke..