/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Løntilskud og gravid?
Fra : jihaa
Vist : 1980 gange
200 point
Dato : 26-10-07 09:07

Ja hvor skal jeg lige starte.

For 5 år siden blev jeg sygemeldt med dårlig ryg og dårlig hofte - jeg er uddannet social og sunhedsassistent.

Jeg fik så en revalidering, så jeg kunne blive omskolet til kontorassistent - hvilket går rigtig godt.

Jeg fik hurtigt en elevplads - efter endt HG. Jeg blev ansat med løntilskud og får derfor mindstelønnen indenfor området i stedet for elevlønnen. Jeg er færdig til august 2008.

Jeg er så gået hend og blevet gravid

Mit spørgsmål er så - det første halve år når jeg går på barsel er arbejdpladsen forpligtet til, at betale elevlønnen (det er en anden kommune der betaler løntilskudet), men er min hjemkommune også forpligtet til at betale et halvt års løntilskud - eller har de ret til bare at stoppe det?

Jeg håber nogen kender lovgivningen og kan hjælpe mig. Jeg ved godt, at jeg bare kan kontakte min sagsbehandler, men vil helst holde gravidieten hemmelig lidt endnu.

Med venlg hilsen Jihaa

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 26-10-07 09:30

Som jeg kender reglen, så er det arbejdspladsen der udbetaler den fulde løn og dem der modtager løntilskud. Får du ikke hele lønnen på en gang?

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 26-10-07 12:45

Lyder som om det er en form for voksenlærling forhold.

Såvidt jeg ved vil du kun blive godtgjort i forhold til din egentlige løn jeg synes dog du skal kontakte Syge/dagpenge kontoret i din hjemkommune og få dem til at forklare dig hvad du er berettiget til da det under alle omstændigheder er dem som pengene skal komme fra under din barsel.

VH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-07 14:35

Du får da IKKE løntilskud fra kommunen - det er arbejdspladsen der får det.....

Kommentar
Fra : jihaa

Dato : 26-10-07 16:35

Jo jeg får den fulde løn på en gang og så får arbejdsstedet tilskudet fra kommunen. De får det der ligger ud over den almindelige elevløn.

Arbejdspladen er forpligtet til at give mig elevlønnen i 6 måneder, men får jeg også løntilskudet - elelr får arbejdspladsen løntilskudet - så jeg får mindstelønnen indenfor området i de første 6 måneder eller må jeg "nøjes" med elevlønnen?

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 27-10-07 11:24

Det er ikke muligt for mig at gennemskue din situation ud fra det du beskriver.
Mit bedste råd er at du fisker din kontrakt frem og får den læst igennem. Herefter tager du kontakt til din fagforening (også selvom du ikke er medlem endnu).