/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
problemer med netkort
Fra : hojriiskim
Vist : 703 gange
40 point
Dato : 26-10-07 00:08

Hej..

er ved at forsøge at fikse de gamles bærbare computer(HP Pavilion dv6165eu) som tilsyneladende uuden grund pludselig ikke vil gå på trådløst netværk.
Ved nærmere eftersyn opdager jeg at det er som om der ikke er installeret noget trådløst netkort.
det er efter hps hjemmeside en broadcom driver der skal bruges, men der er installeret noget nvidia nforce networking controller.
Jeg har prøvet at gendanne med windows til en dag hvor alt virkede og jeg har prøvet at køre "HP recovery"..
Ingen af dele hjælper.. Jeg har så prøvet at "tvinge" den til at bruge den driver som jeg fandt på hps hjemmeside ved direkte at vælge den som driver.. men idet jeg installere den kommer windows med en fejl (blå skærm-hvid skrift) og genstarter så så hurtigt at jeg bare kan nå at se noget med at windows har opdaget en fejl..

Hvad kan der være galt? hvad kan jeg gøre for at fikse det?

På forhånd tak..!

Beklager den lave pointsats, men har ikke flere..

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 40 point
Dato : 26-10-07 03:12

Prøv at fjerne driveren til trådløse netkort i Enhedshåndtering, genstart computeren nu vil der komme en meddelelse om at der er fundet ny hardware, kør guiden og når du kommer til punktet hvor driveren skal findes, sørger du for at pege på den du har hentet, og du er vel sikker på at det er den rigtige driver? Er der en Recovery partion på computeren? Et drev D for eksempel, så kan du finde driveren der

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 26-10-07 07:09

det er det jeg gør det med at slette driveren.. og den melder fejl hvis jeg gør det.. jeg bruger driveren fra hps hjemmeside så den burde være rigtig.. men jeg ved selvfølgelig ikke om der skal være en der heddder nvidia nforce networking controller, så det er fordi den ikke kan finde det trådløse netkort--->netkortet er i stykker..

kan jeg finde ud af om netkortet er tilsluttet og ikke i stykker?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 26-10-07 13:19

Har selv lige skiftet netkort på min ''faste''
og der fik jeg ingen melding, elle kunne se det var gået sig en tur

Men prøv at åben internetforbindelse i kontrolpanel
og højreklik + klik på reparer, hvis den går igang med at udskifte
IP og andet, SÅ har du i det mindste KONTAKT til nettet.

Står den bare stille, skal du sikkert regne med at kortet er gået sig en tur.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 29-10-07 09:50

jeg har snakket med HP.. den er røget til rep. under garantien..

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 29-10-07 09:50

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-07 11:28

Ked af at høre, at du ikke fik det til at virke, godt du har garanti på endnu