/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slette vista
Fra : janemli
Vist : 455 gange
40 point
Dato : 25-10-07 21:02

Hej

Jeg ska ha slettet vista da min com overhovedet ikke kan trække det..

Hvordan gør jeg nemmest det

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-10-07 21:09

Hvis du har en XP cd så kan det gøre s med den.

Kommentar
Fra : janemli

Dato : 25-10-07 21:12

Nej jeg kan ikk køre installitonen...hverken når den starter op eller inde i windows

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-10-07 21:58

Hvis der ikke kommer en tekst når du lægger en CD i skuffen og starter.
"tryk på en tast for at boote fra CD"
Så er den enten ikke sat til at gøre det i bios eller det ikke er en XP CD der kan boote (starte op)

Er det fordi den XP ikke kan boote så har du brug for 6 stk disketter.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-10-07 21:59

Jeg lukker for i dag - men der kommer måske andre forbi.

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 25-10-07 21:59

Har du husket at indstille "First boot device" til cd-rom... ?

Dette gøres ved typisk at trykke "delete" ved opstart, og indstille det inde i bios!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-07 10:47

janemli

1. Er det en Vista opgradering fra XP
2. Har du selv installeret den Vista
3. Har du nogen CD som hører til din computer (motherboard / utility)
4. Fulgte Vista med da du købte computeren
5. Har du en recovery CD
6. Er der diskettedrev på din computer
7. Har du en windows 95 / 98 startdiskette
8. Hvad hedder din computer

Ja nemli - det var mange spørgsmål.