/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Jeg har vundet 1 mio. £...!
Fra : Ysseven
Vist : 760 gange
50 point
Dato : 25-10-07 07:23

Hejsa!

Lille særlig udvalgte mig har vundet i mio. engelske pund. Jeg fået denne mail:

BRITISH NATIONAL LOTTERY BOARD
12 Whitehall , London SW1A 2DY, United Kingdom.
24 October 2007.

Dear Recipient

We congratulate you over your email success in our FREE BRITISH WEB
LOTTERY computer balloting held on 1st October, 2007. This is a
Millennium Scientific Computer Game in which email addresses were
used.It is our promotional lottery program aimed at encouraging
internet users;therefore you do not need to buy ticket to enter for it.

You have been approved for the star prize of £1,000,000.00 GBP(One
million Pound Sterling) To begin the claim process of your prize you
are to contact the delivery department manager of AMTRAK COURIER to
redeem your winning cheque of £1,000,000.00 pounds that had been
deposited in your favor with Amtrak
Courier Delivery Company,please contact Mr. Franklyn White with the
details below:

Telephone: +44 70457 54280
Telephone: +44 70457 54283
Telephone: +44 70457 54285
Fax: +447075020940
Contact Email: click on your reply for security reasons.

Så kommer diverse kontroloplysninger og ønske om oplysninger til min person... (Dog ikke konto-nr. )
Mailen slutter med:

To send your responds to Mr. Franklyn White, Please click on your reply.

Sincerely,
Stella Roberts (Mrs)

Jeg har nu ikke tænkt mig at klike på "svar" og jeg plejer ellers ikke at få spam, så det undrer mig lidt, hvordan denne er kommet igennem.

Men jeg er nysgerrig: Er der andre kandu'ere som er blevet millionær i engelske pund her på det sidste?

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 25-10-07 07:37

slet den

det med konto nummeret kommer, et eller andet sted skal de jo "sætte de penge ind"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-07 07:39

Hvorfor læser du alt dit spam ?????

Før eller siden ryger du i gyngen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-07 07:41

Og så står der IKKE du HAR VUNDET, blot at du kan deltage

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 25-10-07 07:55

Det er jo morgen endnu - og kaffen mangler at gøre sin virkning!

Og mailen ER SLETTET.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-10-07 07:58

Tillykke med 1.000.000 £

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-07 08:03

Den mail (eller tilsvarende) har kørt i årevis.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-07 08:08
Kommentar
Fra : iah

Dato : 25-10-07 08:31

Jeg mangler skam heller ikke tilbud...

Her det seneste eksemplar fra samlingen der dagligt havner i min SPAMFIGHTER

FÅ ET GRATIS MINICRUISE FOR OP TIL 4 PERSONER - KLIK HER

Her er det så jeg vælger at sende mailen tilbage til intetheden hvor den kom fra!

Kommentar
Fra : afinn

Dato : 25-10-07 10:16

En tilsvarende mail fik jeg for et stykke tid siden, bare fra Holland.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-10-07 10:26

Nå det var synd at du slettede den mail................ for den er ægte nok.

Som jeg er orienteret fra de tusinde andre så er "Stella Roberts" en filantrop som deler penge ud.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 50 point
Dato : 25-10-07 11:13

Den million har jeg vundet utallige gange.
Jeg har bedt dem sende pengene hurtigst muligt.
De svarer ikke, måske har jeg glemt at oplyse noget,
skonummer eller hvad det kan være.

Godkendelse af svar
Fra : Ysseven

Dato : 25-10-07 12:23

Tak for svaret Teil.

Jeg går nok også selv i for små sko...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-10-07 12:38

Citat
Den million har jeg vundet utallige gange.
Jeg har bedt dem sende pengene hurtigst muligt.
De svarer ikke,

Det er lissom Kandu

Kommentar
Fra : dinky

Dato : 27-10-07 12:17

Der er virkelig folk, som hopper på disse mails og bliver ruineret.
Er der ingen som så dr. phill for et stykke tid siden, hanhavde netop dette emne ope og vi så hvordan der var nogen de var blevet fuldstændig ruineret.
Jeg sletter selv altid disse mails ligesåsnart de når min mailbox, han fraråder at man åbner dem, for dem som sender disse mails kan så se at du har åbnet dem !!!!