/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
12 timers førstehjælp + køreko
Fra : patrickfridal
Vist : 829 gange
200 point
Dato : 23-10-07 16:27

Hejsa.

Jeg står i den situation at jeg skal til at tage traktor kørekort.

Jeg har 12 timers grundkursus i førstehjælp. Man skal minimum have et 7 timers.

Min kørelærer har fortalt mig det ikke kan blive godkendt da det skal være et 7 timers. Det giver ikke mening i mit hoved da man på 12 timers får mere viden end på 7 timers.

Jeg har snakket med ASF Dansk folkehjælp, de siger det 12 timers er godkendt til bil og derfor også traktor.
Jeg har snakket med 2 venner som er inde i det, og de ved det er en bekendtgørelse et eller andet sted på netop det her område
ASF snakkede om justitsministeriet 1004 paragraf 24 men har jeg ikke fundet noget som helst om.
Jeg har ledt på politiets side men uden held.

Nogen der ved hvordan jeg kan få overbevidst min kørelære om det her så jeg ikke skal hen og tage 7 timers?

Det skal lige nævnes at det er noget han har fået af vide om dem som skal godkende sådan noget det, ved ikke om det er motorkontoret?

Håber nogen kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 23-10-07 16:28

Det skal lige nævnes at det er noget han har fået af vide af dem som skal godkende sådan noget det, ved ikke om det er motorkontoret? * rettet.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-10-07 16:41

Hvis du har beviset på dit 12 timers kursus, så kan du bare tage dit traktorbevis. Bed din kørelærer om at koncentrere om det - og ikke om at sælge dig nogle ekstra timer...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-10-07 16:52

- her kan du blive meget klogere:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2299

Spørgsmålet er, om dit 12 timers kursus dækker "færdselsrelateret førstehjælp". Hvis ikke, har din kørelærer ret - snup de 7 timer og giv ham en undskyldning fra mig...

Go' tur

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 23-10-07 16:55

Det er færdselsrelateret. Det er igennem ungdomsskolen så skal intet betale selv så det er ikke nogen fidus for ham i at give mig de 7 timer der.

Kommentar
Fra : nemifan

Dato : 23-10-07 20:03

få dog en anden kørelærer hvis du ikkke kan over bevise hende/ham..

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 23-10-07 21:02

nemifan - hvad er det for en lallet kommentar at komme med?

Hvis du læser igennem står det bla. dette. :

Det skal lige nævnes at det er noget han har fået af vide af dem som skal godkende sådan noget det, ved ikke om det er motorkontoret?

Også nævner jeg også det er igennem ungdomsskolen = gratis. Så de har sgu kun en kørelærer, desuden er kørelæren fra Amu så det ville ikke hjælpe noget.

Accepteret svar
Fra : Xaus

Modtaget 200 point
Dato : 22-11-07 16:53

Nu er jeg selv lige blevet 16 år, og mange af mine venner tager traktor kørekort, så vidt jeg kan huske er der vidst en af dem der har taget 12 timers førstehjælp mens de andre har taget 7, men kan ikke se hvad der er galt i at tage 12, så fatter ikke hvorfor det ikke kan godkendes.

Godkendelse af svar
Fra : patrickfridal

Dato : 20-12-07 18:15

Tak for svaret Xaus.