/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp -svær opstart
Fra : lham
Vist : 680 gange
200 point
Dato : 23-10-07 09:08

Haves Dell inspiron 6000 med præinstalleret xp

Systemet er begyndt at få problemer med opstart . Det ser ellers helt rigtigt ud med Desktoppen ,men når jeg så efter ca 5 min klikker på et ikon forsvinder det fra desktoppen og maskinen låser så jeg er nødt til at holde startknappen nede i ca 10 sec til maskinen slukker . Venter ca 5 min før genstart foretages-så går det som regel godt, men iengang imellem kræves der en gentagelse af hele denne proces op til 5 gange.

jeg ved ikke om det kan have noget at gøre med en meddelelse der meget ofte de sidste 3 uger kommer i en windovslignende box på skrivebordet ved opstart:

OPDATER
Der er nu en ny opdatering.Vil du downloade den nu? 10/8/2007 : version 1.2
Ny grafik og øget stabilitet. Download og installer påny.Den gamle version vil automatisk blive afinstalleret.

Da der hverken står noget om udbyder eller programmets art tør jeg ikke downloade men lukker bare boxen .

Hjælp søges så PC-en bare starter op hver gang.

PS : glemte at PCen også meget tit låser hvis den ikke har været brugt et stykke tid ( ½ time ca ) og så er det turen med powerknappen igen ( svar der kan forståes af en langtfra teknisk expert -TAK )

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 23-10-07 11:07

Kan ikke umiddelbart hjlpe dig men er din PC clean? Du kan få hjælp på nedenstående Links.

http://malwarecheck.dk/

http://www.spywarefri.dk/forum/

Du skal registrere dig begge steder.

Håber dette er til lidt hjælp.

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 24-10-07 10:28

Denne boks der kommer op kunne godt tyde lidt hen af at der er noget galt med grafiken, og når du trykker på ikonerne så forsvinder de. Det lyder som om dine grafik drivere er forsvundet, enten når du har fået startet pcen op så prøv at opdatere dit windows så burde du også få nogle standard drivere med til dit skærmkort som burde fungere, for at opdatere kan du klikke på start/alle programmer og windows update. vis dette ikke hjælper kan det være du bliver nød til at reinstallere din pc, men det vil også gå meget hurtigere ind at prøve at finde denne bug.

Mvh
Octon

Kommentar
Fra : lham

Dato : 25-10-07 07:45

Octon
Når jeg trykker på start har jeg en "knap" der hedder windows update den bruger jeg ofte og den er er forøvrigt indstillet til automatisk, nu har jeg lige opdateret med alle også ikke high priority , men det ændrer ikke situationen.
Du skriver jeg skal trykke strat/ alle programmer windows update. Valget "alle programmer" kan jeg ikke finde.
At reinstallere min PC har jeg ikke den fjerneste ide om hvad betyder

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 25-10-07 08:43

Hej Iham, det kan godt være lidt svært at hjælpe dig på skrift vis du ikke er så stabil til pc'er for vi ender nok ud i noget meget teknisk og det vil tage langtid, så hvad jeg vil anbefale dig er at ringe til Dell, support og lad dem guide dig over telefonen.

Dell Teknisk support forespørgsler 70 23 01 82 Mandag-torsdag: 8.00-17.00 Fredag 8.00-16.00

Mvh
Octon

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 27-10-07 04:26

Gå i start/kør og skriv msconfig, så kommer du til Systemkonfirgurationsprogram, så under fanebladet start, der slår du programmer fra ved at fjerne fluebenet i venstre side - slå dem alle fra undtagen anti-virus programmet, så kan du se om det er der fejlen ligger - eller klik på systemgendannelse, hvis du kan finde en dato, hvor systemet virkede....

hilsen
axelbjarne