/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Gamo CFX med Gold CrownAIRKING
Fra : Madslarsen788
Vist : 2013 gange
368 point
Dato : 21-10-07 19:59

Hej folkens!

Jeg er den lykkelige ejer af et Gamo CFX luftgevær med en Gold Crown siktekikkert monteret...
Jeg har desuden købt en gamo siktekikkert stopper. Men lige meget hvor meget hvor hårdt jeg skruer kikkerten fast, rykker den sig hurtigt tilbage efter et par skud... Efter 50 skud har kikkerten rykket sig flere centimeter bagud!

Er der nogle der har samme problem, og eventuelt ved hvad man kan stille op?

På forhånd tak!

Hilsen Mads

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-10-07 21:37

Et Gamo kikkertstop skulle løse problemet.
Kan fås her http://www.lystfiskeren.dk/shop/shoppen_vare.asp?varetype=6&varegruppeid=10
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-10-07 23:18

Er du sikker på den har været helt nede i skinnen inden du har spændt den til - hvis ikke opstår præcist det problem du beskriver. prøv at løsne skruerne MEGET og se om den "falder" på plads og spænd den igen - det burde slet ikke være nødvendigt at vold-spænde den...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-10-07 23:20

Når jeg skriver "meget" mener jeg så meget at skruen kun lige præcist sidder fast. Hvis den går ud på indersiden af skinnen kan den forhindre at kikkerten falder helt ned i den skinne den skal sidde i og selvom du så spænder vil den flytte sig.

Kommentar
Fra : Madslarsen788

Dato : 26-10-07 16:15

Den sidder helt nede i skinnen... Den matcher de "hak" skinnen har på hver side... dabj: Det er præcis sådan et jeg har købt...

Kommentar
Fra : charliwoo

Dato : 14-11-07 02:10

hmm lyder underligt er du sikker på det er en gamo??

Kommentar
Fra : Madslarsen788

Dato : 18-11-07 19:26

Ja, alle dele er købt fra lystfiskeren.dk

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 368 point
Dato : 20-12-07 11:24

Hej Mads.

Godt at høre at du købte et ordentligt sigtemiddel istedet for det rødpunkts sigte du spurgte til for et stykke tid siden. Man får altså bare mere ud af en ordentlig kikkert

Jeg har selv en CFX (4.5mm) + AIRKING + kikkertstop. Og nej! Jeg har ikke samme problem. Så jeg synes du skal tage en snak med lystfiskeren.dk, og se om de ikke vil ombytte dit kikkertstop.

Hvordan har du iøvrigt monteret kikkerten? Med montage-ringe, eller med en montage-skinne? Montageskinnen holder klart bedre fordi den bliver spændt fast 4 steder i hver side

Vh Fluffy

Kommentar
Fra : Madslarsen788

Dato : 20-12-07 19:25

Hej Fluffy!

Jeg monterede kikketen i montageskinnen... så det kan ikke være det.. :( Tror du har ret med hensyn til kikkertstoppet, det er ligesom om at den ene skrue har fået et hak, og derfor ikke kan skrues 100% stramt til, måske er dette problemet?

Godkendelse af svar
Fra : Madslarsen788

Dato : 20-12-07 19:26

Anyway, bestiller nok bare et nyt kikkertstop, da det jo ikke koster alverden =)

Tak for svaret fluffyclaus.

Kommentar
Fra : pop123456