/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Gratis antivirus -bedst i test
Fra : leob
Vist : 1032 gange
50 point
Dato : 20-10-07 09:21

>Til stl_s
I din bedømmelse af et tlp om antivlrus nævner du, at PCWorlds test ikke er seriøs og til at grine af.
Vil du ikke godt uddybe dette? Jeg bruger af og til PCWorlds test, men kommer nu i tvivl .....
leob

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 20-10-07 10:20

Indtil stl_s for øjne så får du lige et link, hvor han har uddybet sin påstand http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42273

Når han ser tråden her vil han selvfølgelig nok kommenterer mere..

Kommentar
Fra : leob

Dato : 20-10-07 13:42

Tak til arlet
Jeg kan nok se, hvad I mener.
Der testet tilsyneladende kun antal muligheder, men ikke kvaliten af tingene.
Hvad er efter jeres mening det silkreste, gratis anti-virus program når man nu ikke (som med andet anti-malware kan køre flere programmer på maskinen)?
leob

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-10-07 15:03

Indtil stl_s viser sig, kan du læses om hans anbefalinger, hvis ikke du ved det, er det stl_s som står bag Malwarecheck: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=f65a00908218532495553ae590c433d2

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 20-10-07 15:16

Ja, på AV området har vi helt samme holdning til hvad der er bedst..

Det er helt klart Avast, som du kan læse om her: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=55&sid=aa29988d8fb5e6aa852380dad615fc54

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 50 point
Dato : 21-10-07 00:34

Tjaeh, Arlet har jo givet dig pointen . Det findes desværre masser af ubrugelige antivirus test.

En af de bedre testere, er AV-Test, og de tester her for PC Magazine http://www.pcmag.com/article2/0,2704,2135092,00.asp

Og så skal man lige vide lidt om, hvordan den skal læses

De to øverste og F-Secure brugere flere scannere, for at få den høje detektion. Mht til Antivir, så er det vitterlig en god scanner, med fremragende detektion. Men det skal lige med, at det er købeversionen af Antivir som bliver testet, og det giver lidt pænere tal, fordi den også detekterer spyware/adware. Antivir giver desværre også lidt for mange "false positives" (finder virus, hvor der ikke er nogen). Af den grund, og lidt ustabile opdateringer, gør at vi anbefaler Avast, frem for den gratis Antivir. Antivir serverer iøvrigt også en større reklame for deres betalte programmer, når den opdaterer. Det syntes jeg lidt irriterende.

Symantec Norton har god detektion, men kvæler maskinen i ressourceforbrug. Kaspersky er bare godt. Ingen tvivl om det. Men detektionen er kun marginalt bedre end Avast i testen. Var testen lavet en anden dag, så var Avast måske marginalt bedre. Så forskellen på de to, afhænger umiddelbart af "dagsformen".

Fortinet har god detektion, men er omend endnu værre mht til "false positives" end Avira/Antivir.

AVG ligger lige efter Avast, men tag ikke fejl af det. Det er den betalte version af AVG der er testet, og der bliver AVG antivirus suppleret med AVG/Ewido Antispyware. Den gratis version, som ellers er populær, har en ganske ringe detektion, desværre.

Læg så mærke til alle de mange, ellers velrennomerede betalings programmer, som kommer efter Avast. Flere af dem har en nærmest skræmmende ringe detektion.

Så Avast er virkeligt et top antivirus. Alle jeg har anbefalet Avast, er meget tilfredse, og hos mig selv, har det bare fungeret helt perfekt.

Vi anbefaler at bruge Avast sammen med ThreatFire, for at kunne fange ukendt virus og malware.

Den kombination giver en beskyttelse, som er fuldt på højde med, eller bedre end, de bedste betalingsprogrammer.

Godkendelse af svar
Fra : leob

Dato : 21-10-07 09:16

Tak for svaret stl_s.
Se det er jo en gennemgang der viser noget
Tak
leob