/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Banker i rørene
Fra : dengalemand
Vist : 1018 gange
100 point
Dato : 19-10-07 08:11

Hej Allesammen!

Hvad er grunden til at det banker i rørene. Her tænker jeg på centralvarmesystemet. Det er en etage ejendom.

DGM

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-10-07 08:13

Sikkert naboerne der sender morsesignaler.
Ellers er det trykforandringer.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 110 point
Dato : 19-10-07 08:54

Ved små temperaturforandringer bare, vil rørene "arbejde", udvide og trække sig sammen. Og hvis de er indbunden eller presser mod noget fast materiale, f.eks. gennemføringerne i etagerne, eller sidder lidt i spænd i et radiatorophæng , et sted vil der kunne forekomme nogle friktionslyde, som kan forplante sig endog meget langt i rørsysyemet.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 19-10-07 11:08

hvis det ikke altid har været der , er det mest sansynligt at det er luft i rørene
har det altid været der , skal du kikke efter de ting stilkene nævner

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-10-07 11:21

Thermostater kan også banke - især hvis pumpetrykket er sat op og ikke alle åbner.

Godkendelse af svar
Fra : dengalemand

Dato : 20-10-07 09:10

Tak for svaret stilkene. Ja, så må de lære at leve med det bankeri. DGM

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-10-07 09:25

jeg b`r